Abdullahu: Ska problem, vetėm mė dėgjo me vėmendje. Mos
e bėj traditė qė nė atė qė nuk ėshtė e kuptuar mirė nga
Kurani apo Suneti, ti tė pasosh atė qė ka kundėrthėnie
nė atė me qėllim qė ta kuptosh apo me qėllim qė tė bėsh
hutim me tė, se nė realitet nuk e di kuptimin e saj
vetėm se Allahu, por le tė jetė parulla jote parulla e
atyre dijetarėve tė shquar, qė thonė pėr atė qė ėshtė e
pakuptueshme: Ne u kemi besuar atij (atyre qė janė tė
paqarta), tė gjitha janė nga Zoti ynė!
Kurse ajo qė vlen tė diskutohet pėr atė qė ėshtė e
pakuptueshme ėshtė fjala e Pejgamberit salallahu alejhi
ue selem: Lėre atė qė tė duket e dyshimtė, kurse
pranoje atė qė nuk tė duket e dyshimtė." (Shėnon Ahmedi
dhe Termidhiu)
Po ashtu hadithi i Muhamedit salallahu alejhi ue selem,
qė thotė: Kush mbrohet nga gjėrat e dyshimta, ėshtė
siguruar nė pikėpamje tė besimit dhe tė nderit, ndėrsa
kush bie nė gjėrat e dyshimta, ka rėnė nė tė ndaluarėn.
(Buhariu dhe Muslimi)
Gjithashtu ėshtė edhe hadithi: Mėkati ėshtė ai qė tė
bren nė gjoks dhe nuk do qė tė tjerėt ta dinė.
(Muslimi)
Gjithashtu: Pyete zemrėn tėnde dhe pyete shpirtin
tėnd. E ngjashėm me kėtė ėshtė edhe kjo: Mirėsia ėshtė
ajo qė tė fle nė shpirt, kurse mėkati ėshtė ēka tė bren
nė shpirt e qė gjithmonė tė mundon nė gjoks.
Sqarim: Kjo kėtu ka tė bėjė me shpirtin e besimtarit e
sa i pėrket mosbesimtarit, ai ėshtė gjithmonė i kėnaqur
qoftė edhe me mėkatet mė tė mėdha.
Kujdes nga pasimi i epshit, sepse Allahu e ka tėrhequr
vėrejtjen pėr tė nė Kuran duke thėnė: A e ke parė ti
atė qė pėr zot ēmon epshin e vet? (Furkan: 43)
Kujdes nga ekstremizmi nė persona apo mendimet e tyre
apo nga ajo se ēfarė kanė qenė tė parėt, se ajo largon
njėherazi nga haku apo e vėrteta, se haku ėshtė gjė e
humbur e besimtarit, kudo qė ai e gjen, e meriton mė sė
shumti. Allahu nė Kuran thotė: Dhe kur u thuhej atyre
(idhujtarėve): "Pranoni atė qė Allahu e shpalli"! Ata
thonė: "Jo, ne ndjekim atė rrugė nė tė cilėn i gjetėm
prindėrit tanė"! Edhe sikur prindėrit e tyre tė mos kenė
kuptuar dhe tė mos jenė udhėzuar nė rrugėn e drejtė (ata
do t'i pasonin). (Sure Bekare: 170)
Kujdes qė tė mos u ngjash jobesimtarėve, e kjo ėshtė
edhe fillimi i ēdo tė keqeje, siē ka thėnė Muhamedi
salallahu alejhi ue selem: Kush i ngjan njė populli, ai
ėshtė prej tyre. (Shėnon Ebu Davudi)
Mos respekto asnjė krijesė qė ėshtė nė kundėrshtim tė
Krijuesit.
Kurrė mos mendo keq pėr Allahun, ngase Allahu i
Lartėsuar thotė: Unė jam tek mendimi qė robi ka pėr
Mua.
Dhe kurrė mos vendos ndonjė rreth apo pe me qėllim tė
largimit tė fatkeqėsive, apo mos i vendos ato penj me
qėllim qė fatkeqėsitė tė mos ndodhin.
Kujdes qė tė mos jesh prej atyre qė mbajnė hajmali pėr
ta ruajtur veten nga mėsyshi, ngase ėshtė shirk.
Muhamedi salallahu alejhi ue selem thotė: Kush mban
diēka si hajmali apo diēka tjetėr me qėllim tė largimit
apo ruajtjes nga tė kėqijat, i ėshtė dorėzuar atij (qė
ai ta ruajė). (Shėnon: Ahmedi dhe Termidhiu)
Kujdes qė tė mos kėrkosh begati nga gurė e drunjtė duke
i lėmuar me shpresė qė tė fitosh bekimin e tyre.
Ruaju qė tė mos bėhesh pesimist apo i dėshpėruar ndaj
ēfarėdo gjėje qė tė ndodhė, ngase ėshtė shirk. Nė njė
transmetim qė tregohet nga Ibn Mesudi e ai nga Muhamedi
salallahu alejhi ue selam, ai ka thėnė: Ndjellja e tė
zezave ėshtė shirk. (Shėnon: Ahmedi e Ebu Davudi)
Kuptimi i kėtij hadithi ėshtė pėr shembull kur dikush
del dhe sheh njė mace tė zezė qė ia ndėrpret rrugėn,
atėherė ai nė kėtė rast thotė se ky udhėtim ėshtė i
dėmshėm. E kjo ėshtė e ndaluar nė Islam.
Po ashtu kujdes nga fallxhorėt, tė cilėt pretendojnė se
e dinė tė ardhmen dhe tė fshehtėn .Me kėtė ata
publikojnė planet e tyre tė ndryshme nė gazeta, pra
hedhin fall pėr pėrgėzim apo pėr dėshpėrim e kjo sjell
edhe humbjen e shpresave tė atyre qė merren me ato
gazeta, ndėrsa besimi i tyre nė tė ėshtė shirk. E
vėrteta ėshtė se e fshehta dhe e ardhmja i takon vetėm
Allahut dhe pėr kėtė thuhet Allahu alem (vetėm Zoti i
Lartėsuar nga ēdo tė metė e di).
Kujdes nga betimi nė diēka tjetėr pėrveē Allahut,
ēfarėdo qė tė jetė ai nė tė cilėn betohesh, sepse ajo
ėshtė shirk. Nė hadith thuhet: Kush betohet nė diēka
tjetėr pėrveē Allahut, ka bėrė shirk apo kufėr. (Shėnon
Ahmedi dhe Ebu Davudi)
Kjo ka tė bėjė me betimin pėr Pejgamberin, jetėn apo siē
ėshtė traditė nė vendet tona, ku disa betohen pėr nėnat
apo familjet apo diēka tjetėr pėrveē Allahut.
Kujdes qė tė mos ofendosh kohėn, erėn, diellin, motin e
ftohtė, motin e ngrohtė, ngase ajo nėnkupton sharjen e
Allahut, qė e ka krijuar atė.
Kujdes nga fjala sikur kur tė godet diēka e
pakėndshme, si p.sh. sikur tė ishte kėshtu, do tė
ndodhte kėshtu, ngase sikur i hap dyert e djallit dhe
ėshtė nė kundėrshtim me kaderin (caktimin ) e Allahut,
sic ka ardhur nė hadith: Kaderu-llah ue ma shae feal,
qė do tė thotė: Caktimi i Allahut e Ai bėn ēfarė tė
dojė.
Mos thuaj: E-selam al-Allah (paqja qoftė mbi Allahun),
ngase vetė Allahu ėshtė selam-paqe dhe ai jep paqe.
Kujdes qė tė mos bėhesh nga ata tė cilėt i marrin
varrezat pėr faltore, sepse nuk lejohet namazi nė atė
xhami ku ka varr.
Nė tė dy librat mė tė saktė tė hadithit nga Buhariu dhe
Muslimu, Aishja, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, thotė:
Muhamedi salallahu alejhi ue selem nė ēastet e vdekjes
ka thėnė: Allahu i mallkoftė ēifutėt dhe tė krishterėt,
qė i kanė bėrė varret e Pejgamberėve pėr faltore, e me
kėtė ia ka tėrhequr vėrejtjen umetit qė tė mos bėjnė si
ata. Pėr kėtė arsye ka thėnė Aishja se po tė mos
ndalonte me kėto fjalė, do tia ngrinin varrin atij.
(Shėnon Buhariu dhe Muslimi). Si dhe hadithi tjetėr i
Muhamedit salallahu alejhi ue selem, me tė cilin na
tėrheq vėrejtjen nga ajo qė cekėm mė herėt. Ai thotė:
Ata tė cilėt ishin para jush, i merrnin varret e
Pejgamberve si dhe tė njerėzve tė mirė pėr faltore dhe
ju mos i merrni varret pėr faltore, se unė jua ndaloj
atė. (Transmetohet nga Ebu Avane)
Dhe assesi mos i prano ato hadithe qė i kanė shpikur
rrenacakėt dhe ia mveshin Muhamedit salallahu alejhi ue
selem, sikurse hadithet e shpikura qė do tė cekim mė
poshtė, qė tė kėrkohet ndėrmjetėsim tek Allahu me
Pejgamberin salallahu alejhi ue selem nė dua. Si p.sh.
tė thuhet: O Allah, ma jep kėtė mirėsi pėr hir tė
Muhamedit salallahu alejhi ue selem, ndėrsa kjo ėshtė e
ndaluar dhe ėshtė shirk. Po ashtu edhe lutja tek Allahu
duke ndėrmjetėsuar me njerėzit e devotshėm. Po ashtu
edhe kjo ėshtė e ndaluar dhe e keqja e saj vjen nga
hadithi i shpikur: Kėrkoni ndėrmjetėsim tek Allahu me
pozitėn time, se mė tė vėrtetė pozita ime tek Allahu
ėshtė shumė e madhe.
Ėshtė edhe njė hadith tjetėr i shpikur ndaj Muhamedit
salallahu alejhi ue selem: Kur tju vėshtirėsohen
punėt, kėrkoni ndihmė nga banorėt e varrezave.
Gjithashtu vlen tė pėrmendet edhe ky hadith i shpikur
ndaj Muhamedit salallahu alejhi ue selem: Allahu e ka
obliguar njė melek tek varri i ēdo njeriu tė devotshėm
qė njerėzve tjua kryejnė nevojat e tyre. Apo edhe
hadithi tjetėr i shpikur: Nėse dikush ka mendim tė mirė
qoftė edhe pėr njė gur, ai guri do ti bėjė dobi. Kėto
janė ato hadithe dhe shumė hadithe tė tjera tė shpikura
tė kėtij lloji ndaj Muhamedit salallahu alejhi ue selem.
Kujdes, mos kremto festimin e tė ashtuquajturave festa
fetare si festa e mevludit, Israsė, Miraxhit, nata e
mesme e muajit Shaban..., ngase kėto janė gjėra tė
shpikura nė fe. Kėto nuk kanė kurrfarė argumenti nga
Muhamedi salallahu alejhi ue selem, po ashtu edhe nga
sahabėt tė cilėt e duan Muhamedin salallahu alejhi ue
selem mė shumė se ne. Pėr kėtė, nėse do tė ishte mirė
festimi i kėtyre festave, ata do tė garonin nė to para
nesh.
.
Pėrktheu:
Hevzi Kadriu
14.6.2009
|