(vijon nga java e kaluar)
Disa nga
njerėzit kur kanė ndonjė gradė tė lartė tek njerėzit
mund tė futet nė zemrėn e tij diēka nga mendjemadhėsia
dhe mendon se kjo ėshtė forma me tė cilėn ka mundėsi ta
ruajė kėtė gradė, tė cilėn e ka fituar prej njerėzve dhe
nuk bėhet modest me ta. Cili ėshtė prej njerėzve, i cili
meriton tė nderohet mė shumė se Pejgamberi? Megjithatė,
ai ishte shumė modest.
Sikur qė
thotė Abdullah ibėn Eufa nė hadithin tė cilin e
transmeton Nesaiu dhe Darimiu se Pejgamberi (salallahu
alejhi ue selem) pėrmendte Allahun shumė, i linte fjalėt
e kota, e zgjaste namazin, e shkurtonte hutben, nuk
nėnēmonte dhe nuk i vinte turp tė ecte me tė vejat e as
me tė gjorėt dhe ti kryente nevojat e tyre.
Prej
moralit tė tij ėshtė mėshira
Allahu e
dėrgoi Pejgamberin (salallahu alejhi ue selem) mėshirė
pėr mbarė njerėzimin. Transmetohet nge Ebu Hurejra se
Pejgamberit i ėshtė thėnė: O i Dėrguari i Allahut, lute
Allahun kundėr jobesimtarėve. Tha: Nuk jam dėrguar qė
tė jem mallkues, por jam dėrguar qė tė jem mėshirues.
Mėshira e
tij nuk ndalej vetėm te njerėzit, por ajo kalonte edhe
tek shtazėt. Nga Abdullah ibėn Xhafer transmetohet se ka
thėnė: Mė hypi Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem)
mbrapa tij dhe mė tregoi njė hadith, tė cilin nuk ia
tregoi askujt prej njerėzve dhe Pejgamberi (salallahu
alejhi ue selem) gjeti njė vend tė lartė apo pas njė
trungu ta hurmės qė ta kryejė nevojėn e tij. Pastaj hyri
nė njė kopsht tė njėrit prej ensarėve dhe pa njė deve.
Kur deveja pa Pejgamberin (salallahu alejhi ue selem) u
pėrul dhe filloi ti rrjedhin sytė lot. Shkoi Pejgamberi
dhe ia fshiu sytė me lotė dhe tha: E kujt ėshtė kjo
deve? Njėri prej djemve tė ensarve tha: e imja, o i
Dėrguari i Allahut. Atėherė Pejgamberi (salallahu
alejhi ue selem) i tha: A nuk po i frikėsohesh Allahut
pėr kėtė kafshė, tė cilėn Allahu tė ka bėrė pėrgjegjės
pėr tė. Ajo mu ankua mua se ti po e le atė tė uritur
dhe po e ngarkon shumė.
Ky burrė
i madh, i cili ishte i ngarkuar me hallet e metit, gjeti
kohė qė tė merret edhe me shtazė. Sikur kjo shtazė, kur
e pa Pejgamberin (salallahu alejhi ue selem) e diti qė
ai nuk do tė pajtohet ta lėrė atė nė kėtė gjendje.
Ky
Pejgamber, i cili mėshiron shtazėt dhe kafshėt, e si do
tė jetė mėshira e tij me njerėz. Si do tė jetė mėshira e
tij me besimtarėt. Pėr kėtė Allahu e cilėsoi Pejgamberin
(salallahu alejhi ue selem) se ai ėshtė i butė dhe i
mėshirshėm me besimtarėt. Nė kėtė ka shembull pėr
secilin qė Allahu i ka dhėnė ndonjė pėrgjegjėsi dhe
ndonjė amanet mbi muslimanėt qoftė e madhe ajo
pėrgjegjėsi apo e vogėl, ēfarėdo qoftė ai, prind, mėsues
apo udhėheqės, tė bartė nė zemrėn e tij mėshirė ndaj
atij qė ėshtė nėn tė. Pėr kėtė i lajmėroi Pejgamberi (salallahu
alejhi ue selem) se ata qė nuk mėshirojnė njerėz, nuk i
mėshiron Allahu. Pejgamberi thotė: Ai i cili nuk
mėshiron, nuk mėshirohet. Prej mėshirės qė kishte ndaj
umetit tė tij, bėri lutje tek Allahu duke thėnė: O Zot,
kush udhėheqė diēka prej umetit tim dhe sillet me
butėsi, bėhu edhe Ti i butė ndaj tij. E kush udhėheqė
diēka prej umetit tim dhe i mundon ata, mundoje edhe Ti
atė.
Prej
moralit tė tij ishte turpi
Mjafton
nė kėtė dėshmia e Allahut ku thotė: O ju qė besuat,
mos hyni nė shtėpitė e Pejgamberit ndryshe vetėm nėse u
lejohet pėr ndonjė ngrėnie e duke mos pritur pėrgatitjen
e saj, por kur tė thirreni, atėherė hyni, e kur tė jeni
ushqyer, atėherė shpėrndahuni, duke mos hyrė nė bisedė
me njėri-tjetrin, vėrtet kėto (pritja, qėndrimi, biseda)
e mundojnė Pejgamberin, por ai turpėrohet prej jush. Ahzab,
53.
Ebu Seid
el Hudrij thotė: Pejgamberi ishte mė i turpshėm se sa
njė grua virgjėreshė nė shtėpinė e saj dhe nėse diēka
urrente e vėrenim nė fytyrėn e tij.
Prej
moralit tė tij ishte falja
Transmetohet nga Aishja se ka thėnė: Asnjėherė
Pejgamberi nuk i ka rėnė dikujt me dorėn e tij, as grave
e as shėrbėtorėve dhe nuk ėshtė hakmarrė asnjė herė
prej dikujt pėrveē nėse ėshtė shkel diēka prej normave
tė Allahut dhe kur hakmerrej, hakmerrej pėr Allahun.
Prej
morali tė tij ishte pėrdorja e logjikės
Transmetohet nga Aishja se njė njeri kėrkoi leje pėr tė
hyrė tek Pejgamberi. Kur e pa Pejgamberi (salallahu
alejhi ue selem) tha: Sa njeri i keq ėshtė ky. Pastaj
kur hyri brenda Pejgamberi e mirėpriti dhe i buzėqeshi.
Pasi qė shkoi i tha Aishja Pejgamberit: O i Dėrguari i
Allahut, kur e pe atė i the kėshtu dhe kėshtu dhe pastaj
e mirėprite. Atėherė i tha Pejgamberi: Oj Aishe, kur
mė ke parė mua njeri tė pahijshėm? Njeriu mė i keq nė
Ditėn e Gjykimit ėshtė ai tė cilėn e lėnė njerėzit duke
ju frikėsuar tė keqes sė tij. Transmeton Buhariu.
Prej
moralit tė tij tė mirė ishte se nuk e kthente mbrapa
asnjėherė nėse dikush i kėrkonte diēka
Nga
Xhabiri transmetohet se ka thėnė: Sa herė qė
Pejgamberi ėshtė pyetur pėr diēka, asnjėherė nuk ka
thėnė jo.
Nga Ibėn
Abasi trasnsmetohet se pejgamberi ka thėnė: Muslimanėt
as nuk shikonin Ebu Sufjanin e as qė uleshin me tė.
Atėherė i tha tė Dėrguarit tė Allahut: Tri gjėra do
ti jap ty. Pejgamberi i pėrgjigjet: Po. Kam vajzėn
time prej mė tė mirave prej arabeve, ta martoj me ty.
Pejgamberi tha: Po. Ebu Sufjani tha: Kėrkoj qė Muaviu
tė jetė shkrues i shpalljes. Tha: Po. Tha: Tė mė
urdhėrosh ti luftoj jobesimtarėt, ashtu sikur i kam
luftuar muslimanėt nė injorancė. Tha: Po.
Ka thėnė
Ebu Zemil: Sikur Ebu Sufjani mos tė kishte kėrkuar prej
Pejgamberit kėto nuk do tia jepte Pejgamberi. Sepse
Pejgamberi sa herė qė kėrkohej prej tij diēka, thoshte
po.
Prej
moralit tė Pejgamberit ishte kujdesi i tij ndaj
ndjenjave tė njerėzve
Kjo ėshtė
njė fushė precize dhe e ēuditshme nė historinė e tij dhe
dėshmitė e tij pėr kėtė janė tė shumta. Prej tyre atė qė
transmeton Enes ibėn Malik se njė njeri hyri tek
Pejgamberi, i cili kishte gjurmėt e zverdhjes nė fytyrė
dhe Pejgamberi rrallė ndonjė njeri qė i thoshte dikujt
diēka qė ai urrente. Kur doli Pejgamberi tha: Sikur ta
urdhėronit qė ta pastrojė fytyrėn e tij!
Nė
hadithin qė transmeton Buhariu dhe Muslimi se
Pejgamberit i dhuroi dikush njė gjueti duke qenė ai nė
ihram dhe Pejgamberi e ktheu mbrapa. Kur pa nė fytyrė
pakėnaqėsinė e tij tha: Ne nuk ta kthyem atė pėr diēka
tjetėr pėrveē se ishim nė ihram.
Kur erdhi
Malik ibn Huuejrith dhe shokėt e tij tek Pejgamberi dhe
qėndruan tek ai disa ditė, Maliku tha: Pejgamberi ishte
shumė i mėshirshėm dhe i butė. Mendoi se ne jemi
pėrmalluar pėr familjet tona dhe na pyeti se kė e kemi
lėnė prej familjes. Pasi qė e informuam na tha:
Kthehuni nė familjet e tuaja dhe qėndroni atje, mėsoni
ata dhe nėse afrohet namazi urdhėroni dikė prej jush ta
thėrras ezanin dhe le tju prijė nė namaz mė i madhi
prej jush.
Kur lexon
nė historinė e tij e sheh se si Pejgamberi i kuptonte
ndjenjat e njerėzve dhe ishte i kujdesshėm nė to. Jo
vetėm kaq, por ai kishte parasysh ndjenjat e tyre edhe
kur ai ishte nė ibadet dhe nė namaz. Ai vet pėr veten e
tij na njofton se si dėshironte ta zgjaste namazin, por
e lehtėsonte nga frika qė mos ta rėndonte umetin e tij,
edhe pse ai kėrkoi nga gruaja qė tė falet nė shtėpinė e
saj.
Prej
moralit tė tij ishte interesimi i jashtėzakonshėm pėr
njerėzit
Ky ėshtė
njė moral shumė i ēuditshėm. Disa kanė shkruar shumė pėr
kėtė moral tė tij. Prej kėsaj atė qė ka pėrmendur
Uthmani, i cili thotė: Vallahi, e kemi shoqėruar
Pejgamberin nė udhėtim dhe kur ishte nė vend vizitonte
tė sėmurin, pėrcillte xhenazet, luftonte me ne dhe na
kėshillonte tė kėnaqemi me pak apo me shumė...
Kur vdiq
njė grua e cila qėndronte nė xhami dhe ia falėn
xhenazen, e varrosėn natėn pa e ditė Pejgamberi,
Pejgamberi tha: Pse nuk mė kėrkuat leje, pastaj shkoi
te varri i saj dhe ia fali xhenazen.
Kur u
sėmurė njė i ri, njė djalosh i shokėve tė Pejgamberit,
erdhi Pejgamberi qė ta vizitojė.
Kėshtu
Pejgamberi nuk kishte mendjemadhėsi qė tė vizitojė edhe
kėtė djalosh. Ishte njeri qė kujdesej pėr ēėshtjet e
beduinėve, tė fėmijėve, tė afėrmve dhe tė largėve. Kjo
ēėshtje ishte edhe mė e ēuditshme, kur Pejgamberi ishte
njė ditė ulur dhe hyri tek ai Ebu Bekri dhe Pejgamberi
nuk e prishi ndejėn e tij, po ashtu edhe kur hyri Umeri
veproi njėsojė. Kur hyri Uthmani, Pejgamberi u pėrgatit
dhe u drejtua. Kur u pyet pėr kėtė tha: Uthmani ėshtė
njeri i turpshėm dhe frikėsohem qė kur mė sheh kėshtu
nuk e kėrkon atė qė ka nevojė nga turpi qė ka. Shikoni
se sa kishte interesim pėr ēėshtjet e njerėzve.
Nganjėherė vinte tek Pejgamberi ndonjė grua dhe i
tregonte pėr nevojėn qė kishte sikur qė ndėrmjetėsoi pėr
Burejden pėr tė u kthye tek burri i saj.
Interesohej Pejgamberi edhe pėr kėto ēėshtje, ndėrsa ai
ishte prijės i kėtij umeti ballafaqohej me ēifutėt,
gatafanėt, kurejshėt, munafikėt dhe tė tjerėt. Edhe pse
kishte kėto obligime merrej me ēėshtjet private tė
njerėzve dhe zgjidhte problemet e tyre, i mėsonte ata.
Sikur ti
tė dėshirosh tė tregosh edhe dėshmi tė tjera, do tė
shohėsh se nuk ke mundėsi ti pėrmbledhėsh tė gjitha. Sa
kemi nevojė ne sot pėr njė moral tė tillė. Sa kanė
nevojė ata qė thėrrasin nė rrugėn e Allahu, ata qė
mėsojnė tė tjerėt dhe i edukojnė qė tė kujdesen pėr
ēėshtjet e njerėzve, sė paku me fjalė tė bukur apo me
njė arsyetim tė butė apo me mikpritje. Sikur ta bėnim
njė gjė tė tillė, shumė nga zemrat e njerėzve do ti
pėrfitonim edhe pse njeriu duhet qė ti veprojė kėto si
fetar i mirė dhe si njeri me moral, para se tė mendojė
nė pėrfitimin e zemrave tė njerėzve dhe dashurinė e
tyre.
E lusim
Allahun qė tė na furnizojė me pasimin e Pejgamberit dhe
tė na pėrmirėsojė moralin tonė! Ai dėgjon dhe
pėrgjigjet nė lutje.
Salavatet
tona qofshin mbi Pejgamberin, pasuesit e tij dhe mbi
shokėt e tij!
Pėrktheu:
Shaban Murati
18.11.2006