Enes Ibėn
Maliku transmeton se Muhamedi (salallahu alejhi ue selem)
thotė: Dy lloje tė njerėzve nuk ngopen kurrė;
kėrkuesi i diturisė dhe kėrkuesi i pasurisė.
Hadithin e shėnon Hakimi dhe e cilėson tė saktė,
gjithashtu edhe Dhehebiu e cilėson tė saktė.
Kėrkuesi
i diturisė (talibu ilmi) ka nevojė pėr durim dhe
sakrificė dhe po tė mos ishte durimi i kėrkuesit tė
diturisė, ai nuk do tė arrinte suksesin. Nėse kėrkuesi i
diturisė e pastron qėllimin e tij dhe e mbush atė me
sinqeritet, e forcon me ambicie pėr tė arritur dije,
vėrtet ai do gjejė kėnaqėsi me tė cilėn do t`i harrojė
tė gjitha lodhjet, do t`ia zbusė vėshtirėsitė dhe gjatė
kėrkimit tė diturisė do tė shijojė njė ėmbėlsirė dhe
kėnaqėsi me tė cilėn nuk do tė arrij tė ngopet kurrė.
Imam Maverdiu thotė: Dituria
ėshtė kompensim nga ēdo kėnaqėsi tjetėr dhe ajo tė bėn
tė mjaftohesh nga ēdo epsh... Kush vetmohet duke kėrkuar
dituri nuk dėshpėrohet dhe mėrzitet nga veēimi. Kush
kėnaqet dhe zbavitet me libra (duke i lexuar), nuk do
t`i mungojė asnjė begati. Nuk ka shoqėrues, muhabetqar
mė tė mirė pėr njeriun se libri, ashtu siē nuk ka
mbrojtės mė tė mirė pėr tė se maturia (urtėsia).
Kurse imam Ibėn Kajimi thotė:
Nevoja e zemrės pėr dituri nuk ėshtė sikurse nevoja e
frymėmarrjes (pėr njeriun), por ėshtė nevojė edhe mė e
madhe... Vlera e diturisė nė zemėr ėshtė sikurse vlera e
dritės nė sy, ose vlera e tė dėgjuarit pėr veshin, ose
vlera e tė folurit pėr gjuhėn. Pra nėse mungon ajo (pra,
dituria i mungon zemrės) atėherė ajo ėshtė sikurse syri
i verbėr, veshi i shurdhėr dhe gjuha e memecit. Prandaj
edhe Allahu i Lartėsuar i quan tė paditurit (injorantėt)
se janė tė verbėr, tė shurdhėr dhe memec. Pėr shkak se
kjo ėshtė veti e zemrave tė tyre pasi qė e kanė humbur
diturinė e dobishme dhe mbeten tė verbėr, tė shurdhėr
dhe memecė.
Ibėn
Kajim ka pėr qėllim ajetin ku Allahu i Lartėsuar thotė
pėr jobesimtarėt tė cilėt nuk logjikojnė: Ata janė
tė shurdhėr, memecė e tė verbėr, ata nuk kuptojnė.
Bekare, 171.
Kush
nxiton nė kėrkim tė diturisė do ta shijojė kėnaqėsinė e
kėtij kėrkimi dhe ėmbėlsirėn e tė mėsuarit. Kurse, kush
largohet nga dituria e dobishme dhe kėnaqet me
injorancėn, do tė jetojė nė errėsirė edhe nėse e
grumbullon tėrė pasurinė e botės dhe kėnaqėsitė qė
ekzistojnė nė tė.
Imam
Shafiu, i cili njihet si dijetar dhe njė nga fukahatė mė
tė njohur, ai gjithashtu, ishte edhe gjuhėtar dhe poet i
dalluar. Nė shumė nga poezitė e tij flet pėr diturinė,
vlerėn e saj dhe nxit nė kėrkim tė saj. Ai me njė rast
thotė:
Dy gjėra
janė mė tė ėmbla se pėrqafimi i gruas,
mė tė
shijshme se mjalti i kthjellėt
Dhe mė
admiruese se gradat e mbretėrve,
tė cilėt
kanė tė veshur mėndafsh tė qėndisur me ar
Tė jem
shoqėrues i fletoreve tė zeza (tė shkruara)
pėr kohė
tė gjatė dhe tė qėndroj nė flladin e xhamisė
Kėto dyja
nėse mblidhen nė njė person tė lirė
Do tė
fitojė lumturinė dhe begatinė e pėrhershme.
Pėrgatiti: Alaudin Abazi
02.03.2007