Si
ta ndėrtojmė burrėrinė
Ata tė
cilėt janė xhelozė ndaj kėtij umeti pyesin sot: si ta
ndėrtojmė burrėrinė? Si tia kthejmė vlerėn asaj?
Burrėria
ishte njė trashėgimi tė cilėn e trashėgonin njerėzit dhe
nuk kishin nevojė pėr njė drejtim mė tė mirė tė sajė apo
pėr njė pėrmirėsim. Ndėrsa sot qytetėrimi i ka prishur
njerėzit dhe i ka tretur shenjat e burrėrisė nė jetėn e
tyre, prandaj ėshtė bėrė mė se e nevojshme qė tė
pėrkujtohen me ato cilėsi tė burrėrisė qė i kishin
arabėt para Islamit, ndėrsa kur erdhi Islami vetėm i
pėrforcoi ato edhe mė shumė.
Kontrollimi i traditave(zakoneve)
Zakonet
apo traditat janė ato tė cilat e mbizotėrojnė njeriun, e
prangosin atė gjersa ai, pastaj, nuk ka mundėsi qė ta
pengojė atė. Vazhdueshmėria e njeriut nė zakone tė
kėqija e shndėrron njeriun nė njė rrobė tė saj dhe
pastaj nuk ka mundėsi tė lirohet nga ajo. Zakoni
njeriun shpeshherė e ndalon nga tė mirat e fesė dhe e
pengon atė nga tė mirat e kėsaj bote. Sa tė rinj njohim
ne tė cilėt shpresojnė familja e tyre edhe shoqėria e
tyre, ndėrsa ata i ka penguar pėrtacia e tyre apo i kanė
penguar zakonet e tyre qė tė arrijnė nė dijen qė i bėjnė
dobi edhe fesė sė tyre e edhe dynjasė sė tyre.
Duhet qė
edukuesit tė cilėt janė xhelozė ndaj fėmijėve tė tyre qė
ti mėsojnė ata qysh prej fėmijėrisė sė tyre qė tė
largojnė veten e tyre ndaj zakoneve tė ndryshme dhe mos
tiu dorėzohen atyre.
Kujdesi
pėr llojllojshmėrinė e njerėzve
Njerėzit
janė tė llojllojshėm. Ata qė kanė qenė mė tė zgjedhur nė
xhahilijet janė mė tė zgjedhur edhe nė Islam nėse
kuptojnė fenė e Allahut. Ata tė cilėt kanė qenė
udhėheqės nė injorancėn e tyre ata bėhen udhėheqės edhe
nė Islamin e tyre, kur Allahu i begaton me udhėzim.
Duhet qė ata qė dėshirojnė pėrmirėsimin tė kujdesen pėr
thirrjen e atyre qė kanė cilėsi tė burrėrisė dhe tė
cilin e udhėheqin shenjat e fisnikėrisė. Kur tė
udhėzohen kėta njerėz japin pėr fenė e Allahut atė qė
nuk kanė mundėsi ta japin tė tjerėt.
Orientimi
i burrėrisė
Ka prej
njerėzve tė cilėt kanė prirje, posedojnė forcė dhe fuqi,
mirėpo ato i shfrytėzojnė nė tė kėqija dhe nė
shkatėrrime. Andaj nė mėnyrė qė tė ndėrtojmė burrėrinė
nė shoqėri duhet tė mundohemi nė orientimin e burrėrisė
sė kėtyre personave.
Tė parėt
tanė nė kėtė aspekt kishin njė angazhim tė madh.
Ky ishte
Zadhan ebu Umer el Kindi i cili kishte u lind nė kohėn e
tė dėrguarit tė Allahut, ndėrsa prezantoi nė hytben e
Umerit tė cilėn e mbajti nė Xhabije. Ka transmetuar nga
Umeri, nga Aliu, nga Selmani, nga Ibėn Mesudi, nga
Aishja dhe nga tė tjerėt. Ishte besnik, i sinqertė. Prej
tij kanė transmetuar shumė njerėz hadithe. Ibėn Adij ka
thėnė se ky njeri ėshtė penduar nė duart e Ibėn Mesudit.
Ebi Hashim Rrumanij thotė se ka thėnė Zadhan: Isha njė
njeri qė kisha njė zė tė bukur, isha mjeshtėr i lahutės.
Isha me shokun tim, kishim alkool dhe unė u bėja muzikė
atyre. Kaloi pran nesh Abdullah ibėn Mesudi, hyri
brenda, e theu dhe e derdhi kupėn e alkoolit, theu edhe
lahutėn, pastaj tha: O djalosh, sikur zėri yt i bukur
tė dėgjohej me Kuran do tė ishe dikush- dhe pastaj
kaloi. I pyeta shokėt e mi se kush ėshtė ky njeri. Mė
thanė se ky ėshtė Abdullah ibėn Mesudi. Me njėherė
fillova tė pendohem dhe vrapova pas tij duke qarė. E
kapa pėr rrobėn e tij, mė pėrqafoi dhe filloi tė qajė
dhe mė tha: Mirė se ka ardhur ai tė cilin e do Allahu
dhe mė tha tė ulesha. Pastaj hyri dhe mė solli hurma.
Zebid thotė se e ka parė Zadhanin duke u falur sikur njė
trup i palėkundur.
Njėri
prej tyre ishte hajdut i rrugės qė i plaēkitnin
njerėzit. Ishte trim dhe ishte kampion nė kėtė.
Kur ai
ishte nė kėtė gjendje, e takoi atė njė komandant i
muslimanve dhe e ftoi nė pendim dhe nė shoqėrim nė
xhihad. Ky njeriu u pendua tek Allahu dhe shkoi me
ushtrinė muslimane nė xhihad. U lėndua gjatė rrugės,
pastaj e tha poemėn vajtuese dhe tė ēmueshme, ku nė tė
gjinden edhe kėto vargje:
A nuk mė
ke parė se si e kam shitur devijimin me udhėzim
Dhe u
bėra nė ushtrinė e Ibėn Afanit njė luftėtar i dalluar.
Ky ishte
Malik bin Rrejb (Allahu e mėshiroftė!) dhe e pranoftė
prej shehidėve.
Ata
njerėz tė cilėt mundohen nė udhėzimin e kėtyre njerėzve,
prej tė cilėve janė lodhur edhe tė tjerėt nė ushtrinė e
Allahut dhe nė ndriēues tė rrugės sė imanit, kėta janė
tė cilėt do tu shėrbejnė muslimanve dhe i ndalojnė tė
kėqijat qė ju vijnė atyre.
Kėto janė
angazhime tė cilat e drejtojnė umetin nė tė mira, kėta
janė njerėz tė cilėt e nxjerrin umetin nga humnera.
Ndėrtimi
i burrave dhe edukimi i tyre
Ėshtė e
domosdoshme ata tė cilėt i edukojnė rininė qė tė
kujdesėn tė ndėrtojnė tek ata cilėsitė e burrave dhe mos
tė mbetet ēėshtja vetėm njė bisedė me vetėn tėnde.
Sot
gjenerata e zgjimit islam duhet tė jetė model dhe
shembull pėr njerėzit dhe tė vishet me ato cilėsi qė
vishen burrat e ndershėm. Duhet qė kjo gjeneratė ti
vėrtetojė shoqėrisė se ata kanė mundėsi tė mbėshtetet
shoqėria nė shpresat e tyre, pas shpresės nė Allahun.
Ndėrtimi
i burrėrisė nga edukuesit duhet tė vėrehet nė dy shkallė
kryesore:
Shkalla
teorike, duke paraqitur kuptimin drejt tė burrėrisė dhe
modelin sa mė tė mirė tė saj pėr gjeneratėn e ardhme, si
dhe pėrmirėsimin dhe rregullimin e kuptimeve tė gabuara,
sa i pėrket burrėrisė.
Shkalla
praktike, e cila ka pėr qėllim ndėrtimin e shenjave tė
burrėrisė dhe realizimin e tyre nė shpirtrat e
besimtarėve dhe pėrdorimi i tė gjitha metodave edukative
nė realizimin e saj.
Pėrgatiti: Shaban Murati
09.02.2007