Dėshira dhe pėrmbajtja e
vetvetes
Shumė nga
njerėzit i sheh tė cilėt mburren para tė tjerėve, ndėrsa
dobėsohen dhe bien para atyre qė janė nėn ta apo qė janė
tė afėrmit e tyre.
Nė tė
vėrtetė fusha e parė nė tė cilėn shihet burrėria ėshtė
kur njeriu ngadhėnjen ndaj vetes sė tij, ndaj epshit tė
tij, i cili gjithmonė e urdhėron nė tė kėqija. Njeri
ėshtė ai i cili kur e thėrret vetja e tij nė mėkat e
kundėrshton atė dhe kur epshi i tij mundohet ta lėviz
ai e frenon epshin e vet dhe para tij ka kėnaqėsi tė
ndryshme, ndėrsa ai nuk i pėrgjigjet atyre.
Vlerėn mė
tė madhe e ka ai i ri i cili rritet nė adhurim ndaj
Allahut, kur tė afėrmit dhe shokėt e tij e thėrrasin nė
shoqėrimin nė tė kėqija dhe nė kėnaqėsi tė ndaluara,
ndėrsa ai largohet nga kjo. Ky njeri tė cilit u janė
lehtėsuar dyert e mėkateve, nė tė cilat njerėzit
vrapojnė pas tyre apo e thėrret njė grua e bukur dhe me
pozitė, ndėrsa ai i thotė: Unė i frikėsohem Allahut.
Rini e
nderuar! Ngadhėnjimi mė i madh ėshtė ngadhėnjimi ndaj
gjėrave qė tė shpien nė ato qė janė jo morale dhe
ngadhėnjimi ndaj epsheve tė tua. Ndėrsa humbja mė e
madhe ėshtė atėherė kur njeriu e kupton rrugėn e
gabuar, por e kalon atė, sepse nuk ka mundėsi qė t;i
thotė vetės sė tij jo. Pra, ku janė burrat kėtu? Ku janė
burrat tė cilėt ngadhėnjejnė ndaj vetes? Ku janė ata tė
cilėt e dirigjojnė epshin e tyre e jo epshi ata? Ata e
urdhėrojnė epshin, e jo epshi ata.
Ata
tė cilėt dėshtojnė nė
betejėn me veten e tyre ata do tė dėshtojnė edhe nė
betejėn me armikun e tyre, ndėrsa nuk ka mundėsi tė
ngadhėnjejė njė umet tė cilin e udhėheqin njerėzit tė
cilėt kanė dėshtuar me veten e tyre.
Ja, ky
ėshtė Abdurrahman ed Dahil, i cili kur zbriti prej detit
nė tokėn e Spanjės i ofruan atij verė qė tė pijė. E
refuzoi duke thėnė: Unė kam nevojė diēka qė mė shton
mendjen time e jo diēka qė ma humb mendjen time. Nga
kjo njerėzit e njohėn vlerėn e tij. Pastaj ia ofruan njė
robėreshė tė bukur, e shikoi, pastaj tha: Me tė
vėrtetė, qenka e bukur, por nėse unė e marr kėtė dhe
pastaj merrem me synimet e mija qė i kam, atėherė e lė
pas dore kėtė robėreshė e kėshtu i bėj zullum asaj. E
nėse merrem me tė (robėreshėn) dhe largohem nga synimet
e mia, atėherė i bėj zullum synimeve tė mia; pra, nuk
kam nevojė tani pėr kėtė robėreshė.
Si burrat
janė ata qė kur vetja e tyre i thėrret nė mėkat ata
ngadhėnjejnė ndaj kėsaj, po ashtu ata ngadhėnjejnė edhe
kur i thėrret vetja e tyre nė hidhėrim dhe nė
nacionalizėm, nė tė cilin nuk ėshtė i kėnaqur i
Mėshirshmi.
Transmetohet se i dėrguari ishte duke ligjėruar nė hytbe
dhe tha: ...Ēėshtė flakėrimi (zemėrimi)? Thanė: Ai i
cili ėshtė i zemėruar. Tha i dėrguari i Allahut:
Zemėrimi ėshtė (e tha kėtė tri herė) kur njeriu
hidhėrohet dhe shtohet hidhėrimi i tij, gjersa tė skuqet
fytyra e tij, rrėqethen flokėt e tij dhe pastaj e
flakėron atė hidhėrimi. Transmeton Imam Ahmedi.
Ndėrsa dy
koleksionet e vėrteta shėnojnė se Ebu Hurejra transmeton
nga i dėrguari i Allahut se ka thėnė: Nuk ėshtė i
ashpėr ai tė cilin e kaplon zemėrimi, por i ashpėr ėshtė
ai i cili e pengon veten nė rast hidhėrimi.
Me
tė vėrtetė, pėrgjigjja nė provokime, ulėrima, emocioni
nė hidhėrime, gjuajtja me fjalė tė ndyra tė afėrmin apo
tė largėtin, janė ēėshtje qė secili ka mundėsi ti
veprojė. Por atė tė cilėn nuk mund ta bėjnė pėrveē tė
menēurit, ėshtė butėsia kur fluturojnė mendjet e
mendjelehtėve, ėshtė ai i cili fal atėherė kur i forti
hakmerret. Pėr kėtė Allahu i ka lavdėruar njė grup prej
tė devotshmėve tė cilėve i ka premtuar falje dhe xhenete
tė gjėra. Thotė Allahu: Dhe
ngutuni (me punė qė meritoni) nė falje mėkatesh nga Zoti
juaj dhe pėr nė njė xhenet, gjerėsia e tė cilit ėshtė si
gjerėsia e qiejve dhe e tokės, i pėrgatitur pėr tė
devotshmit. Tė cilėt japin kur janė shlirė edhe kur janė
nė vėshtirėsi dhe qė e frenojnė mllefin, qė u falin (tė
keqen) njerėzve, e Allahu i do bamirėsit. Edhe ata tė
cilėt kur bėjnė ndonjė (mėkat) tė shėmtuar ose i bėjnė
zullum vetes sė tyre, e pėrmendin Allahun dhe kėrkojnė
falje pėr mėkatet e tyre - e kush i falė mėkatet pėrveē
Allahut? - dhe qė duke ditur, nuk vazhdojnė nė atė qė
kanė punuar (nė tė keqen). Shpėrblimi i tė tillėve ėshtė
falja nga Zoti i tyre dhe xhenetet nėpėr tė cilėt
rrjedhin lumenj e aty do rrinė pėrgjithmonė. Sa i mirė
ėshtė shpėrblimi i atyre qė punojnė.
Ali Imran, 133-136.
Mirėsia ndaj atij qė tė bėn keq ėshtė njė shkallė qė
nuk ka mundėsi ta arrijė ēdokush. Allahu thotė nė Kuran:
Nuk
ėshtė e barabartė e mira dhe e keqja. Andaj, (tė keqen)
ktheje me mirėsi, se atėherė ai, mes teje dhe tė cilit
ka armiqėsi, do tė bėhet (si) mik i afėrt. Mirėpo, kėtė
nuk e arrin kush, pos atyre tė durueshmėve, dhe nuk e
arrin kush, pos atyre me virtyt tė lartė. Fusilet,
34-35.
Ndoshta nga njė herė i lejohet qė njeriu ta kėrkojė tė
drejtėn e tij dhe tė ngadhėnjejė ndaj atij qė i ka bėrė
zullum, por heqja dorė nga e drejta e jote nganjėherė
ėshtė veēori qė e plotėson burrėrinė tėnde. Kėtė nuk
kanė mundėsi ta bėjnė pėrveē ata qė kanė synime tė
larta. Allahu thotė nė Kuran: Ndėshkimi
i tė keqes, bėhet me njė tė keqe nė tė njėjtėn masė, e
kush fal e bėn pajtim, shpėrblimi i tij ėshtė tek
Allahu. Vėrtet, Ai nuk i do zullumqarėt. E kush
hakmerret pėr padrejtėsitė qė i janė bėrė, ndaj tė
tillėve nuk ka ndonjė pėrgjegjėsi. Pėrgjegjėsia
(ndėshkimi) ėshtė vetėm kundėr atyre qė u bėjnė njerėzve
padrejtė dhe kundėr atyre qė pa farė arsye bėjnė
ērregullime nė tokė. Pėr tė tillėt ėshtė njė dėnim i
dhembshėm. Kush bėn durim dhe fal, s'ka dyshim se ajo
ėshtė virtyti mė i lartė (i lavdishėm). Shura, 40-43.
Pėrktheu:
Shaban Murati
19.01.2007
vazhdon...