Ėshtė kjo njė fjalė dhe njė vepėr pėr tė
cilėn kanė nevojė tė gjithė muslimanėt, ashtu qė tė jenė tė
suksesshėm nė kėtė botė e tė fitojnė xhenetin nė botėn
tjetėr me anė tė kėsaj vepre. Ajo futet nė tė gjitha
aspektet e jetės sė muslimanit, e sot me tėpėr se kurrė
besimtarėt muslimanė kanė nevojė pėr njė dicka tė tillė. Ajo
u serviret besimtarėve nė forma tė ndryshme dhe me fjalė tė
tjera. Ndryshe, korrektėsia mund tė quhet sinqeritet apo
vėrtetėsi. Ajo konsiston nė fjalė, vepra dhe qėllime. Ajo
paraqitet nė shumė raste si e kundėrta e gėnjeshtrės dhe
futet nė kėtė edhe mbajtja e premtimeve apo e fjalės sė
dhėnė. Le tė shohim pak sė bashku vlerėn e dhėnė prej
Allahut tė Lartė korrektėsisė dhe injorimin qė u ka bėrė
Allahu gėnjeshtarėve.
Allahu i Lartė i ka krijuar qiejt e tokėn me
drejtėsi, e po kėshtu kėrkoi prej njerėzve qė tė ndėrtojnė
jetėn e tyre me drejtėsi, duke folur dhe punuar vetėm se me
tė drejtėn. Shqetėsimi dhe dėshpėrimi i njėrėzve nė ditėt
tona ėshtė rezultat i mospėrfilljes sė tyre ndaj
korrektėsisė si dhe dominimi i gėnjeshtrave mbi shpirtėrat
dhe idetė e tyre, tė cilat i larguan njėrėzit nga rruga e
drejtė dhe i rrėmbyen nga tė vėrtetat qė patjetėr duhet ti
pasonin. Korrektėsia nė ēdo ēėshtje ėshtė njė shtylle e
fortė nė karakterin e muslimanit dhe njė ngjyrė konstante nė
sjelljet e tij. Kurani ua zuri pėr tė madhe disa popujve qė
pasuan paragjykimet (paragjykimi ēon tek gėnjeshtra) tė
cilėt i mbushėn mendjet e tyre me gėnjeshtra e me ketė ua
shkatėrruan tė tashmen e tė ardhmen. Allahu thotė: Po
idhujtarėt nuk ndjekin tjetėr gjė, vetėm se paragjykime dhe
ēfarė duan vetė, edhe pse u erdhi udhėzimi prej Zotit tė
tyre. (Nexhm, 23). Islami, nisur nga respekti i tij i
lartė pėr tė vertėtėn, i braktisi dhe i injoroi
gėnjeshtarėt. Aishja transmeton e thotė se asnjė cilėsi nuk
ka qenė me e urryer te Profeti (alejhi selam) mė tepėr se
gėnjėshtra. Ndėrkohė qė shenjat e para tė shoqėrisė
muslimane kanė qenė: korrektėsia e fjalėve, preciziteti i
shprehjes dhe verifikimi i bisedės. E gėnjeshtrėn, trillimin
dhe shpifjen, Islami i ka quajtur siptoma tė hipokrizisė.
Gėnjeshtra ėshtė njė fėlliqėsirė ekskluzive qė sinjalizon
pėr depėrtimin e tė ligės nė shpirtin e bartėsit tė saj.
Gėnjeshtra si e keqe
nuk krahasohet me tė keqiat e tjera
Ndoshta ata qė i ndiejnė ngacmimet e frikės dhe tė lakmisė
kur janė nė fushėn e sakrifikimit, deri diku, janė tė
justifikuar. Por kurrėsesi nuk kanė arsye qė tė marrin
gėnjeshtrėn si tipar tė tyre e tė jetojnė duke i mashtruar
njerėzit. Profeti (alejhi selam) thotė: Njeriu ėshtė
i prirur pėr tė gjitha tiparet, pėrveē gėnjeshtrės dhe
tradhėtisė. (Ahmedi) Ėshtė pyetur ai (alejhi selam)
se a mund qė besimtari tė jetė frikacak, e ai ka thėnė: po.
Po a mund qė tė jetė besimtari koprac, pėrsėri ka thėnė: po.
E kur u pyet se a mund qė besimtari tė jetė gėnjeshtar, ai
tha: jo. (Maliku)
Mėkati pėr gėnjeshtrėn ėshtė sipas gradės sė pėrcjelljes sė
tij
Sa me tėpėr qė tė zgjerohet rrethi i dėmit pas gėnjeshtrės
qė e nxjerr njė rrenacak i vrazhdė, aq mė i madh ėshtė
mėkati tek Allahu. Kėshtu gazetari qė ua pėrcjell mijėra
njėrėzve njė lajm tė rrejshėm, apo politikani qė u prezanton
njėrėzve njė pasqyrė tė shtrembėruar tė realitetit pėr
ēėshtje mė madhore, qofshin kėto burra apo gra bėjnė krime
ndaj njėrėzve pėrkatės dhe me pasoja akoma mė tė keqia.
Profeti (alejhi selam) ka thėnė: Natėn pashė dy
njerėz qė erdhėn e me thanė: Atė qė e pe duke copėtuar
buzėt e tij ėshtė gėnjeshtari qė e lėshon njė rrenė e qė
transmetohet prej tij derisa tė mbushet e tėrė bota. E me tė
veprohet kėshtu deri nė Ditėn e Gjykimit. (Buhariu)
Ndėrsa nė njė hadith tjetėr thuhet: Tre lloj
njerėzish nuk do tė hyjnė nė xhenet: plaku qė bėn imoralitet,
udhėheqėsi mashtrues dhe varfanjaku mendjemadh. (Bezari)
Gėnjeshtra ndaj Allahut dhe ndaj profetit Muhamed (alejhi
selam)
Gėnjeshtra nė fenė e Allahut ėshtė prej tė kėqiave mė tė
shėmtuara. E para e tyre ėshtė qė ti mvishet Allahut apo tė
Dėrguarit tė Tij diēka qė nuk e kanė thėnė. Kjo lloj shpifje,
nė esencė, ėshtė e ligė me pasoja katastrofale. Profeti (alejhi
selam) ka thėnė: Gėnjeshtra ndaj meje nuk ėshtė si
gėnjeshtra ndaj ndonjėrit prej jush, andaj kush trillon me
qėllim diēka ndaj meje, le tė pėrgatisė njė karrige prej
zjarri. (Buhariu) Kėtu futen edhe gjėrat qė i kanė
shpikur injorantėt dhe ia imponuan fesė sė Allahut risitė qė
nuk kanė bazė, e masa e gjerė i konsideroi kėto gjėra sikur
janė prej fese, ndėrkohė qė nuk janė prej saj.
Islami nxit pėr kultivimin e korrektėsisė
Islami porosit pėr nxitjen e kultivimit tė korrektėsisė tek
tė vegjėlit qė ata kur tė rritėn tu bėhet ajo shprehi e
tyre nė fjalė e vepra. Abdullah bin Amir thotė: Mė
thėrriti njė ditė nėna ime, ndėrkohė qė
Profeti (alejhi selam) ishte ulur nė shtėpinė tonė e me tha:
Eja tė tė jap diēka! E pyeti atė Profeti (alejhi selam) se
ēfarė donte tė me jepte, e i tha se deshte tė mė jepte hurma.
Tha (alejhi selam): Sikur tė mos i jepje asgjė do tė tė
shkruhej njė gėnjeshtėr(Ebu Daudi) Ky pra, ėshtė
edukimi i fėmijėve me korrektėsi qė ata ta shenjtėrojnė atė
e tė pastrohen nga gėnjeshtrat. Ndėrsa Esma bint Jezid ka
thėnė: O profet, nėse ndonjėra prej nesh i thotė njė
sendi qė e ka qejf, nuk e kam qejf, a quhet kjo gėnjeshtėr?
Profeti (alejhi selam) tha: Gėnjeshtra shkruhet gėnjeshtėr,
madje edhe gėnjeshtra e vogėl shkruhet gėnjeshtėr e vogėl.
(Muslimi)
Pėrgatiti: Erion Sula