Komenti i ajetit dymbėdhjetė tė sures Huxhurat
19.12.2009 15:49:41

Thotė Allahu: “O ju qė keni besuar! Largohuni prej dyshimeve tė shumta, meqė disa dyshime janė mėkat dhe mos hulumtoni pėr zbulimin e tė metave tė njeri-tjetrit, dhe mos pėrgjoni njėri-tjetrin; a mos ndonjėri prej jush dėshiron tė hajė mishin e vėllait tė vet tė vdekur? Atė pra e urreni! Kini frikė nga ndėshkimi i Allahut, e Allahu ėshtė mėshirues, Ai pranon shumė pendimin.”

Pra shiko se si Allahu na tėrheq vėrejtjen qė tė largohemi nga dyshimet e shumta, sepse shumica e mendimeve tė dyshimta janė mėkate.

Ndėrsa mendimi i dyshimtė ėshtė kur te njeriu janė dy gjėra (dy mendime) dhe nuk ėshtė i sigurt se cila prej tyre ėshtė mė e vėrtetė.

Pra, Allahu na njofton kėtu qė tė largohemi nga shumica e mendimeve tė dyshimta, sepse janė mėkate. E me kėtė na jep tė kuptojmė se disa dyshime nuk janė prej mėkateve. Sikur pėr shembull: kur njeriu mendon pėr vėllanė e vet diēka mirė.

Pra mendimi i dyshimtė ndahet nė tri lloje:

1. Mendimi i mirė, pėr tė cilin jemi tė urdhėruar.

2. Mendimi i keq, pėr tė cilin ka ndonjė shenjė apo ndonjė argument se ėshtė ashtu dhe kjo ėshtė e lejuar por, normal, qė mos tė kalohen kufijtė e caktuar.

3. Mendimi i keq pėr tė cilin nuk ke argument fare; dhe ky mendim ėshtė pėr qėllim nė ajetin e lartpėrmendur.

Njeriu i cili e mediton Kuranin dhe kėto ajete, sheh se si Allahu i ka renditur kėto nė formė kaq precize, sepse njeriu kur fillon tė mendojė keq pėr dikė, fillon pastaj tė tregojė pėr tė metat e tij, fillon tė spiunoj, pastaj fillon tė  bėjė gibet dhe kėshtu me radhė, mėkat pas mėkati.

Pastaj Allahu tėrheq vėrejtjen qė mos tė pėrgojojmė: “Dhe mos pėrgjoni njėri-tjetrin; a mos ndonjėri prej jush dėshiron tė hajė mishin e vėllait tė vet tė vdekur? Atė pra e urreni! Kini frikė nga ndėshkimi i Allahut, e Allahu ėshtė Mėshirues, Ai pranon shumė pendimin.”

Definicionin e pėrgojimit e ka pėrkufizuar mė sė miri i Dėrguari i Allahut kur thotė: “T’ia pėrmendėsh vėllait atė qė e urren.” Kanė thėnė dijetarėt, qoftė ajo nė moralin e tij, krijimin e tij, mendjen e tij, nė fėmijėt  e tij. Ēdo gjė qė njeriu e urren, ai ėshtė pėrgojim.

Pastaj, dijetarėt i kanė pėrjashtuar disa gjėra qė nuk konsiderohen pėrgojim. P.sh.: nėse njė gruaje i bėhet zullum dhe ajo vjen tek babai i saj dhe pėrmend gjėra qė burri i saj i urren tė pėrmenden, por kėsaj vajze i bėhet zullum, atėherė kanė thėnė dijetarėt se lejohet kjo vajzė qė t’ia pėrmendė babit tė saj, nėse ai ka mundėsi qė ta largojė kėtė zullum prej saj dhe raste tė ngjashme.

Nėse njeriut i ėshtė bėrė zullum, por ai pėrmend kėtė tek ai qė nuk mund ta largojė kėtė zullum, a lejohet kjo? Ka thėnė Ibėn Uthejmini se sipas ajetit kjo lejohet, sepse Allahu thotė: “Allahu nuk do publikimin e shprehjeve tė kėqija, pėrveē (publikimit) tė atij qė i bėn padrejtėsi. Allahu ėshtė Dėgjues, i Dijshėm.” Nisa, 148.

Pastaj Allahu na frikėson dhe na tėrheq vėrejtjen pėr pėrgojimin, duke e krahasuar atė me ngrėnien e mishit tė vėllait tėnd tė vdekur. Njė gjė tė tillė asnjė njeri i menēur nuk mund ta bėjė, tė hajė mishin e vėllait tė tij tė vdekur. E si e pėrgojon vėllain e tij, pra!

Njė ditė, Pejgamberi ishte duke ecur  dhe me tė ishin dy njerėz dhe Pejgamberi i dėgjoi duke pėrgojuar. Pastaj kaloi pranė njė  ngordhėsire gomari tė ngordhur dhe pyeti: “Ku ėshtė filani edhe filani?” Thanė: “Ja kėtu, o i Dėrguari i Allahut.” Ju tha Pejgamberi: “Zbritni dhe hani prej kėsaj ngordhėsire.” I thanė: “O i Dėrguari i Allahut, e kush ha prej kėsaj?!” Tha Pejgamberi: “Ajo qė thatė pėr vėllanė tuaj mė herėt ėshtė mė e rėndė se kjo ngordhėsirė.”

Njė grua e Pejgamberit, nė njė rast kur Pejgamberi lavdėronte njėrėn prej grave tė tij, i tha ajo: “Mjaft mė me filanen se ajo ėshtė kėshtu edhe kėshtu.” D. m. th.: kishte pėr qėllim se ajo ėshtė e shkurtėr. Pejgamberi i tha: “Vallahi, ke thėnė njė fjalė qė sikur  tė pėrzihet me ujin e detit, do ta kishte ndotur.”

Pėr kėtė dijetarėt e kanė llogaritur pėrgojimin prej mėkateve tė madha.

Pėrgojimi i ndonjė dijetari ėshtė mė i rėndė se pėrgojimi i njerėzve tė thjeshtė. Jo pėr shkak se ai ėshtė i shenjtė, por pėr shkak se  nėse pėrgojohet ai, atėherė i humb vlera nė popull dhe nuk pėrfitojnė pastaj prej tij.

Dobitė e kėtij ajeti:

1. Urdhėrimi pėr largimin e mendimit tė keq.

2. Ndalimi i spiunimit.

3. Ndalesa pėr gibetin.

4. Largimi prej gibetit.

5. Pėrshkrimi i atij qė pėrgojon me atė qė e han mishin e vėllait tė vet tė vdekur.

6. Pėrgojimi ėshtė prej mėkateve tė mėdha.

7. Vėrtetimi i dy emrave tė Allahut.

8. Nxitja nė pendim, pasi qė njeriu bėn mėkat.

9. Nxitja nė frikėn ndaj Allahut dhe nė ruajtjen e gjuhėve tona nga  gjėrat e ndaluara. “Allahu nuk do publikimin e shprehjeve tė kėqija, pėrveē (publikimit) tė atij qė i ėshtė bėrė padrejtė. Allahu ėshtė Dėgjues, i Dijshėm.”

Pėrgatiti: Shaban Murati

22.12.2006


Në emër të Allahut, Mëshiruesit, Mëshirëplotit!

Paqja dhe bekimi i Allahut qoftë mbi të Dërguarin Muhamed, mbi familjen e tij dhe mbi pasuesit e tij!

 

Të nderuar vizitorë!

Ju njoftojmë se përkohësisht nuk mund t'u përgjigjemi më pyetjeve të dërguara prej jush.

Ju shprehim falënderimin dhe mirënjohjen tonë për letrat tuaja dhe ju kërkojmë ndjesë për pamundësinë  e përgjigjeve.

Vazhdoni të na vizitoni për artikujt e rinj që do të publiklohen në të ardhmen, në dashtë Allahu.

Allahu ju shpërbleftë për mirëkuptimin tuaj.

 

Redaksia

Desktop Poster

Posteri
Shiko galerine

Abonohu

Email adresa juaj:
 

Kursi Islam

Sample image
Kursi Islam pėr biznesmenė dhe tregtarė! Ligjėrata nga hoxhallarė eminent.

Dėgjo Kur'an

Sample image
Dėgjo Kur'an me titrim nė Gjuhėn Shqipe.Poashtu mund t'a zgjedhni recituesin.

Pėr ty motėr

Sample image
www.pertymoter.net | Webfaqe islame, ekskluzive pėr gjininė femėrore.

Na shkruani

Sample image
Opinionet ,sygjerimet apo pyetjet tuaja na dėrgoni nė: pyetje@klubikulturor.com



Tė gjitha drejtat e rezervuara. Klubi Kulturor (c) - 2010