Pyetja:
Selam
alejkum!
Si qėndron ēėshtja me sekrecionet? A e prish abdestin
kjo dukuri?
Nėse para ēdo namazi pastron vendin (taharet) dhe
ndėrron ndėrresat, merr abdest dhe gjatė namazit vėren
se diēka tė rrjedh, a duhet tė dalėsh nga namazi apo
duhet tė vazhdosh tutje duke pasur parasysh se kjo
dukuri nuk mund tė kontrollohet?
Njė ditė nė njė faqe amerikane muslimane, Muslim
American Society, lexova ca pyetje e pėrgjigje mu nė
lidhje me kėtė ēėshtje dhe hasa nė kėtė pėrgjigje: Ēdo
sekrecion nga organi i femrės, me pėrjashtim tė urinės,
nuk e prish abdestin, mirėpo nė disa faqe nė gjuhėn
shqipe thuhet
se
ēdo sekrecion ndikon nė prishjen e
abdestit. Ju lutem mė jepni ndonjė sqarim nė lidhje me
kėtė ēėshtje.
Pėrgjigjja:
Falėnderimet
i takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshin mbi
tė Dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen, mbi shokėt dhe
mbi tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij deri nė Ditėn
e Gjykimit.
Pyetja qė ju
parashtroni ėshtė njė problem shumė evident me tė cilin
ballafaqohen shumica e femrave qė arrijnė pjekurinė.
Pastaj, siē e cekėt edhe ju nė pyetjen e dėrguar, ėshtė
e mundur qė femrat tė cilat e kanė kėtė problem tė
lexojnė apo dėgjojnė mendime dhe paraqitje tė
pėrgjithėsuara rreth kėtyre sekrecioneve, ēka i bėn
konfuze se ēfarė duhet tė bėjnė.
Prandaj do ta trajtojmė kėtė ēėshtje mė gjerėsisht duke
e informuar lexuesin rreth trajtimit dhe pikėnisjes sė
fukahave, qė tė largojnė paqartėsitė dhe keqkuptimet.
Prandaj do tė flasim rreth ēėshtjes nė fjalė nė katėr
pika.
1.
Ēfarė kemi pėr qėllim me
sekrecione tė bardha
Sekrecion i bardhė
apo derdhje e bardhė (dikush i emėrton edhe
menstruacione tė bardha) ėshtė lėngu i cili rrjedh apo
tajitet nga organi i femrės gjatė periudhės sė
pastėrtisė (jashtė ditėve tė menstruacioneve) dhe nuk
konsiderohet ērregullim apo sėmundje. Ky lėng ka ngjyrė
tė tejdukshme si uji, mund tė jetė i shpeshtė, te disa
femra i pėrditshėm, madje mund tė jetė edhe i
vazhdueshėm (i pandėrprerė). Por ka nga femrat qė nuk
kanė kėsi sekrecionesh ose kanė fare pak. Ky sekrecion
mund tė tajitet edhe pa e ndier fare femra; ajo vetėm
vėren lagėshtirė nė ndėrresa.
Vėrejtje:
Sekrecionet tė cilat rrjedhin nė rastet e sėmundjeve, tė
problemeve shėndetėsore apo tė cilat nuk janė tė bardha
(tejdukshme), por janė tė pėrziera me ngjyrė kafe apo tė
kuqe etj., nuk konsiderohen sekrecione tė bardha.
Sekrecione jo tė bardha (me ngjyrė kafe apo tė kuqe)
konsiderohen tė ndyta me pajtueshmėrinė e ulemave dhe
dispozitat e saj janė tė njėjta si gjatė istihadės;
pastrohet vendi e rrobat dhe detyrohemi tė marrim
abdest, sipas konsensusit tė ulemave.
2.
A janė sekrecionet e
bardha tė pastra apo tė ndyta?
Mendimi i Imam Ebu
Hanifes, Allahu e mėshiroftė, ėshtė se ky lėng nuk ėshtė
i ndytė ose i papastėr sikurse urina, por konsiderohet i
pastėr. Kjo ėshtė kėshtu pėr shkak se ky lėng tajitet
nga mitra dhe nuk rrjedh nga fshika e urinės. Po tė
rridhte nga fshika e urinės, atėherė do tė ishte e
ndyrė. Ibėn Abidini, i cili ėshtė njėri nga dijetarėt e
mirėnjohur hanefi, nė librin Hashijetu Ibėn Abidin
pėrcjell se Ebu Hanifja, por edhe dy nxėnėsit e tij,
Ebu Jusufi dhe Muhamedi, konsiderojnė se sekrecioni i
bardhė i cili del jashtė organit tė femrės ėshtė i
pastėr.
Ky qėndrim pėrcillet
edhe nė medhhebin shafi, Imam Neveviu e pėrzgjedh se kjo
ėshtė e sakta nė medhhebin e Imam Shafiut. Kurse Ebu
Kudame pėrcjell nga hanbelitė dy thėniet (se ėshtė
ndyrėsirė dhe se nuk ėshtė), por tė tjerėt nga dijetarėt
hanbeli pėrzgjedhin se ky sekrecion ėshtė i pastėr.
Gjithashtu ky qėndrim ėshtė pėrzgjedhje
e njė numri tė madh tė dijetarėve, pasi nuk kemi ndonjė
argument qė e trajton tė ndytė kėtė lėng.
Nga kjo kuptojmė se
nuk ėshtė obligativ pastrimi i trupit dhe i rrobave tė
brendshme apo ndėrrimi i tyre nėse ndoten me kėtė
sekrecion. Por fukahatė theksojnė se, nė mėnyrė qė tė
mos pėrhapet nė rroba ky sekrecion, kėrkohet tė vihet
leckė dhe mundėsisht ferma e cila ka probleme tė kėtilla
tė ruhet nga kjo.
3.
Sekrecioni i bardhė e
prish abdestin
Nė pikėn e mėsipėrme
sqaruam se e sakta nga mendimet e dijetarėve ėshtė se ky
sekrecion nuk konsiderohet ndyrėsirė, por kjo nuk
nėnkupton se nuk e prish abdestin. Nuk ėshtė parim
thelbėsor pėr gjėrat tė cilat e prishin abdestin qė ajo
tė jetė ndyrėsirė. Prandaj mendimi mė i qėndrueshėm nė
kėtė ėshtė se sekrecionet e bardha e prishin abdestin
dhe nėse femra ka abdest apo ėshtė duke u falur dhe i
rrjedh ky lėng, atėherė duhet ta pėrsėrisė abdestin.
Fukahatė
tė cilėt e kanė trajtuar kėtė problematikė thonė se ky
ėshtė mendim i shumicės sė dijetarėve duke filluar nga
hanefitė, malikitė, shafitė dhe hanbelitė. Kurse mendimi
i kundėrt (se sekrecionet e bardha nuk e prishin
abdestin) ėshtė mendim i Ibėn Hazmit nga dhahiritė.
Gjithashtu, qėndrimin se ky lėng nuk e prish abdestin e
pėrmban edhe dijetari bashkėkohor i medhhebit hanefi, i
mirėnjohuri Mustafa Zerka, Allahu e mėshiroftė. Nė
pėrmbledhjen e fetvave tė tij nė faqen 95-98 pėrcillet
qėndrimi i tij duke e mbėshtetur nė disa citate me tė
cilat u referohet librit tė hanefive Ed-dur-rul Muhtar.
Megjithėkėtė, mendimi se ky lėng nuk e
prish abdestin nuk ėshtė pranuar nga shumica dėrmuese e
fukahave dhe kjo fetva ka ngritur reagime nga dijetarėt
e tjerė, tė cilėt e kundėrshtuan.
Prandaj mendimi mė i drejtė dhe mė i sigurt do tė ishte
ai qė ėshtė pėrzgjedhur nga shumica e ulemave, se
sekrecionet e bardha e prishin abdestin dhe femrės sė
cilės i rrjedh ky ujė e prish abdestin dhe obligohet tė
marrė prapė. Allahu e di mė sė miri.
4.
Nėse rrjedhja e
sekrecioneve tė bardha ėshtė e vazhdueshme
Nėse rrjedhja ėshtė
e vazhdueshme dhe nuk ndalet tajitja, atėherė ajo
llogaritet tė jetė sahibetu udhėr, person i arsyetuar,
qė nėnkupton se obligohet tė marrė abdest nė fillim tė
hyrjes sė kohės sė namazit dhe ajo mbetet me atė abdest
duke mos e prishur derisa tė kalojė ajo kohė e namazit,
edhe pse gjatė kėsaj kohė ka rrjedhje tė vazhdueshme tė
sekrecionit tė bardhė.
Kjo
ishte ajo qė pamė tė nevojshme tė pėrmendim nė
pėrgjithėsi rreth kėtij problemi dhe shpresojmė se kemi
arritur tė sqarojmė gjėrat qė janė tė domosdoshme tė
dihen pėr femrat muslimane tė cilat ballafaqohen me kėtė
problem. Gjithashtu shpresojmė se kemi larguar
paqartėsitė dhe trajtimet tė cilat mund t`i hasni tė
shkruara nė ndonjė vend tjetėr. Allahu e di mė sė miri!
Alaudin
Abazi
11.4.2008
|