Pyetja:
Selam
alejkum! Desha tju bėj njė pyetje pėr mėsyshin, se a
ekziston nė tė vėrtetė dhe si tė mbrohemi nga ai.
Faleminderit. Allahu ju shpėrbleftė!
Pėrgjigjja:
Falėnderimet i takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij
qofshin mbi tė Dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen e
tij, mbi shokėt e tij dhe mbi tė gjithė ata qė ndjekin
rrugėn e tij deri nė Ditėn e Gjykimit.
Nė kėtė pėrgjigje do
tė mundohemi tė jemi mė pėrmbledhės se zakonisht dhe do
tė flasim nė tri pika, pasi kemi njė numėr pyetjesh, tė
cilave nuk u jemi pėrgjigjur ende.
1. Marrja mėsysh ėshtė e vėrtetuar
Nė Islam, marrja
mėsysh ėshtė e vėrtetuar dhe pėr kėtė kemi disa citate,
ndėr to:
Allahu i Lartėsuar
thotė: Po ai (Jakubi) tha: O bijtė e mi, mos
hyni (nė Egjipt) pėr njė derė, po hyni nėpėr dyer
tė ndryshme. Unė nuk mund tė largoj prej jush asnjė send
nga caktimi i Allahut, vendimi nuk ėshtė i tjetėrkujt
vetėm i Allahut, vetėm Atij iu kam mbėshtetur dhe vetėm
Atij le ti mbėshteten ata qė besuan. Dhe ata hynė ashtu
si i porositi babai i tyre, po ajo nuk ishte gjė qė do
tu ndihmonte asgjė nga caktimi i Allahut, pėrveē njė
dėshire tė Jakubit qė e kishte nė vete dhe e kreu. Po ai
(Jakubi) ishte i dijshėm pėr tė, ngase Ne e kemi
mėsuar pėr atė, por shumica e njerėzve nuk e dinė.
(Jusuf, 67-68)
Nė komentimin e
kėtyre dy ajeteve, Ibėn Kethiri tregon se Jakubi kėrkoi
nga bijtė e tij qė tė mos hyjnė tė gjithė vėllezėrit sė
bashku nga derė e qytetit, pasi kishte frikė mos i kapte
mėsyshi nga njerėzit.
Muslimi shėnon nga
Ebu Hurejra, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se Muhamedi,
lavdėrimi dhe paqja qofshin mbi tė, ka thėnė: "Marrja
mėsysh ėshtė e vėrtetė (realitet). Po tė kishte
diēka qė do ta kalonte kaderin (caktimin),
atėherė do tė ishte marrja mėsysh."
Buhariu pėrcjell njė
hadith nė librin e tij "Tarih" (pra jo nė koleksionin e
saktė tė tij) nga Xhabiri, se Muhamedi, lavdėrimi dhe
paqja qofshin mbi tė, ka thėnė: "Vdekshmėria mė e
madhe nė umetin tim, pas caktimit tė Allahut, ėshtė nga
ndikimi i marrjes mėsysh." Kėtė hadith gjithashtu e
shėnon Bezari dhe Albani e cilėson hasen.
"Kėrkoni tek
Allahu mbrojtje nga marrja mėsysh, sepse marrja mėsysh
ėshtė realitet qė ekziston." Shėnon Ibėn Maxhe dhe
Hakimi i cili e cilėson tė saktė, gjithashtu Dhehebiu
dhe Albani e cilėsojnė tė saktė.
2. Forma e shėrimit
Mė lart kemi
pėrmendur vetėm disa nga citatet tė cilat e vėrtetojnė
marrjen mėsysh, ndėrsa pėr mbrojtjen dhe mėnyrėn e
shėrimit nga mėsyshi Ebu Umame ibn Sehl ibn Hunejfi
rrėfen: Nė njė rast babai im, Sehl ibn Hunejfi, lahej
nė Harare (njė luginė e Medinės). Ai kishte hequr rrobėn
e sipėrme, derisa Amėr Ibėn Rabia e shikonte. Sehli e
kishte lėkurėn shumė tė bardhė dhe tė mirė. Amri u
magjeps dhe tha: Deri tani nuk kam parė kėso lėkure (tė
mirė), as te virgjėresha e fshehur. Sehli u sėmur nė
vend dhe filloi t`i shtohet dhimbja. I treguan Muhamedit
salallahu alejhi ue selem dhe i thanė se nuk po arrin ta
ngrejė kokėn. Ai i pyeti: A dyshoni te dikush?
Ata i thanė: Amėr Ibėn Rabia. Muhamedi salallahu
alejhi ue selem e thirri dhe i tha me hidhėrim: Pėr
ēfarė arsyeje ndokush e mbyt vėllanė e tij? Pse nuk e
bekove kur e pe? Lahu pėr tė. Amiri lau fytyrėn,
duart, bėrrylat, gjunjėt, fundin e kėmbėve dhe lagu
rrobat e tij me atė ujė, pastaj ia hodhi ujin Sehlit nga
mbrapa. Pas kėsaj Sehli u shėrua menjėherė. Shėnon
Ahmedi, Maliku Nesaiu dhe Ibėn Maxhe me zinxhir tė
saktė.
Ky hadith, siē
vėrteton rėnien mėsysh, vėrteton edhe mėnyrėn e shėrimit
nga ajo. Kėshtu qė nėse njė person merret mėsysh dhe
dihet personi i cili e ka marrė mėsysh, atėherė ky lan
pjesė tė trupit tė tij dhe me atė ujė laget i sėmuri nga
rėnia mėsysh.
Mėnyrė tjetėr e
shėrimit ėshtė edhe tė vihet dora nė kokėn e atij qė e
kanė marrė mėsysh dhe tė lexohet duaja:
"Bismil-lahi erkike, min kul-li dain
ju'dhike, min kul-li nefsin ev ajnin hasidin Allahu
jeshfike, bismil-lahi erkike."
Nė emėr tė Allahut tė bėj rukje prej ēdo sėmundjeje qė
tė mundon, prej ēdo tė keqeje tė ndokujt apo mėsyshit,
Allahu tė shėron. Nė emėr tė Allahut tė bėj rukje!"
Shėnon Muslimi.
Ose tė lexohet duaja: "Allahume!
Raben-nasi, idh~hebil-be's ishfi, Entesh-Shafi la shifae
il-la shifaeke shifaen la jugadiru sekamen."
O Allahu im, o Zoti i njerėzve, largo dėshpėrimin!
Shėro, se Ti je Shėrues! Nuk ka shėrim pos shėrimit
Tėnd, shėrim i cili nuk sjell sėmundje." Shėnon Muslimi.
Ose lexohen suret Ihlas, Felek dhe Nas.
3. Parandalimi i marrjes mėsysh
Ndėrsa sa i pėrket
ndalimit tė marrjes mėsysh, qė tė mos ndodhė, kjo gjė
ėshtė e mundur dhe forma mė e qėlluar ėshtė qė kur tė
shohim diēka tė bukur dhe magjepsemi, atėherė duhet ta
kujtojmė atė duke bėrė lutje qė vėrteton madhėrinė e
Allahut tė Lartėsuar, ose edhe duke thėnė Mashallah.
Muhamedi, lavdėrimi
dhe paqja qofshin mbi tė, thotė: Nėse ndonjėri nga
ju sheh nė veten e tij ose nė pasurinė qė posedon ose tė
vėllait tė tij diēka qė i pėlqen, le tė bėjė lutje pėr
begati, pasi marrja mėsysh ėshtė hak. (Shėnon
Ahmedi)
Kjo ishte ajo qė
arritėm tė pėrmbledhim nė kėtė pėrgjigje rreth marrjes
mėsysh. Allahu e di mė sė miri!
Alaudin
Abazi
16.5.2008
|