Pyetja:
Mė tregoni diēka mė
hollėsisht rreth dijetarit Said Nursi dhe nxėnėsit e tij
( nurxhitė).
Pėrgjigja:
Falenderimet i takojnė
Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshim mbi tė
dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen, shokėt dhe tė
gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij deri nė Ditėn e
Gjykimit.
Said Nursi ėshtė njė
dijetar i cili u lind nė vitin 1873 dhe vdiq mė 1960.
Nga prejardhja ėshtė kurd dhe periudha nė tė cilėn jetoi
konsiderohet koha kur Perandoria Osmane kalonte
tranzicionin nga hilafeti nė njė shtet laik (sekularist)
nė krye me Kemal Ataturkun. Said Nursi ishte nga ata qė
konsiderohen nga ata qė mė sė shumti kundėrshtuan kėtė,
prandaj edhe vet Ataturku u mundua ta bėjė pėr vete me
disa privilegje dhe joshje, me tė cilat u mundua ta fusė
nė politikėn e tij, por nuk ia arriti.
Nė luftėn e parė botėrore
ai e organizoi njė batalion qė e ndihmuan ushtėrinė
turke, pastaj u bė oficer dhe mbrėmjeve u mbante mesime
dhe ligjerata ushtarėve te tij.
Nė kėtė kohė rusėt e zėnė
rob dhe e internojnė nė Siberi, por ai arriti tė ikte
nga atje dhe u kthye ne Stanboll, ku u prit me njė
pritje madhėshtore.
Nga personaliteti i kėtij
njeriu vėrehet se ishte njė dijetar, i cili ishte mjaft
aktiv, por nga persekutimet tė cilat i pėrjetoi, fundin
e e jetės e kaloi duke u larguar nga aktivitetet me tė
cilat biente ndesh me shtetin si me politikė apo
organizimin e popullit. Kėshtu qė, veēohet dhe fillon tė
merret mė shumė me shkrime kryesisht qė kanė tė bėjnė me
shpirtin dhe sufizmin.
Prap se parap,
sekularistėt tė cilėt sunduan pas rėnies sė halifatit,
ia kishin frikėn dhe e kundėrshtonin atė me tė gjitha
format, ku e burgosėn dhe nuk e liruan derisa vdiq.
Ky njeri vėrehet qė
kishte njohuri nė fusha tė ndryshme dhe nė metodologji
ishte maturidi tė pėrzier me sufizėm dhe nė medhheb
ishte hanefi.
Prandaj, themi se
pėrkundėr njohurive dhe diturisė qė kishte, vėrehet nė
shkrimet e tij qė ishte shumė i ndikuar me filozofi (ilmul
kelam) dhe sufizėm, ku trajtimet e ēėshtjeve nga ana e
tij, pothuajse, gjithmonė analizohen me kėto dy spektre.
Pėr jetėn e kėtij njeriu
ka shumė ēfarė mund tė flitet, por nė vazhdim deshirojmė
tė flasim diēka edhe pėr pasuesit e tij qė sot njihen me
emrin nurgji.
Njė nga problemet me tė
cilat ballafaqohen pasuesit e kėtij njeriu, por edhe
shumė nga muslimanėt ėshtė shenjtėrimi i njerėzve,
sikurse ndodh me pasuesit e Said Nursit. Ata e quajtėn
atė Bediu Zeman (Ndryshues i kohės).
Me fjalėn shenjtėrim kemi
pėr qėllim fanatizmin qė kanė pasuesit e tij, ku ēdo
thėnie apo qėndrim tė kėtij njeriu e marrin tė pagabur
dhe tė saktė, ashtu siē duhet tė trajtohet vetėm fjala e
Allahut tė Lartėsuar dhe fjala e tė Dėrguarit tė Tij.
Duke i bashkangjitur kėsaj se ata fokusohen vetėm nė
shkrimet e tij, tek ata nuk gjen diēka tjetėr, pėrveē
librave tė kėtij njeriu.
Thėniet qė nuk janė tė
Allahut tė Lartėsuar apo tė Dėrguarit tė Tij, kėto fjalė
nuk janė tė pagabura. Ēdonjėri pėrveē profetėve fjala e
tij ka mundėsi tė jetė e gabuar apo ėshtė e mundėshme tė
jetė e pasaktė, prandaj nuk pranohet thėnia e tij,
derisa tė peshohet me Librin e Allahut dhe sunetin e
Profetit (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!).
Prandaj edhe Said Nursiu
ishte njeri sikurse tė gjithė tė tjerėt dhe thėniet e
tij, patjetėr, duhet tė peshohen me peshojėn e Kuranit
dhe Sunetit. Ēfarė ėshtė nė pėlqim me kėtė merret e
ēfarė jo, refuzohet dhe neve asesi nuk na lejohet qė ēdo
qėndrim tė tij ta marrim verbėrisht. Kurse tek pasuesit
e tij shohim se ata jo qė marrin ēdo gjė nga ai, por ata
e ngrenė atė aq lartė sa qė i japin tipare tė njė njeriu
mbinatyror (se ka qenė eulija) dhe pėr kėtė argumentojnė
me tregime tė zbukuruara dhe ėndėrra.
Duke pasur kėtė parasysh
themi se nga shkrimet e kėtij njeriu vėrehet se nė
fushėn e akides, kishte sufizėm dhe nė shumė ēėshtje i
jepte prioritet mendjes dhe logjikės. Prandaj edhe nuk
gabojmė fare, nėse kėtė xhemat e klasifikojmė nė radhėt
e xhemateve sufite.
Sidoqė tė jetė ne nuk
deshirojmė tė zgjerohemi mė tepėr, por kėtu deshirojmė
tė bėjmė me dije se nga muslimani nuk lejohet qė
njerėzve t`u caktojė pozita dhe t`i madhėrojnė ata mė
shumė se sa ėshtė e lejuar, pa marrė parasysh kush ishte
ai dhe ēfarė bėri.
Prandaj i porosisim
muslimanėt qė tė merren me dituri tė dobishme tė bazuar
nė Kuran dhe Sunet, ashtu siē e kanė kuptuar tė parėt
tanė, duke filluar nga sahabėt, pastaj ata dijetarė qė
kanė ardhur pas tyre, duke mos shenjtėruar ndonjė thėnie
tė asnjėrit nga ata, pasi tė gjithė ata janė njerėz dhe
secili nga ata ka mundėsi tė gabojė. Allahu e di mė sė
miri.
Alaudin Abazi
30.03.2006