Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kush lė diēka pėr hir tė Allahut, Ai ia kompenson me diēka mė tė mirė

Nė fenė tonė ėshtė e njohur se kush lė diēka pėr hir tė Allahut tė Madhėrishėm, Ai ia kompenson atė qė ka lėnė me diēka mė tė mirė se ajo. Kjo ėshtė njė rregull e madhe, qė ngjall ambicien dhe nxit pėr zuhd (asketizėm) nė kėtė botė dhe pėr kėrkimin e botės tjetėr. Ajo nxit pėr shpenzim nė rrugėn e Allahut duke shpresuar e duke qenė i bindur nė shpėrblimin e Tij dhe atė qė njeriu jep nė kėtė botė, Allahu do t’ia japė edhe mė tė mirė dhe mė tė vlefshme. Kėtė e vėrejmė qartė nė fjalėn e tė Dėrguarit tė Allahut, lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qofshin mbi tė: “Nuk pakėsohet pasuria prej sadakasė dhe nuk i shton Allahu njė robi krenarinė vetėm se me falje dhe kushdo qė tregohet modest pėr hir tė Allahut, Ai do ta ngrejė atė." (Muslimi)
Prandaj, kush jep sadaka, do tė begatohet nė pasurinė e vet: "Nuk pakėsohet pasuria prej sadakasė". Allahu i Lartėsuar thotė: "...e ēkado qė tė jepni, Ai e kompenson atė dhe Ai ėshtė dhuruesi mė i madh." (Sebe, 39)
Kush lė hakmarrjen duke pasur mundėsi tė hakmerret, Allahu ia kompenson me zgjerim tė gjoksit dhe i mbjell gėzim nė zemėr. Nė faljen e tė tjerėve njeriun ndien qetėsi, siguri, kėnaqėsi, ndershmėri dhe krenari.
“...dhe nuk i shton Allahu njė robi krenarinė vetėm se me falje”, pėr shkak tė shpėrblimit dhe krenarisė qė do ta gjejė para Allahut nė Ditėn e Gjykimit, siē thotė i Dėrguari i Allahut, lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qofshin mbi tė: “Kush pėrmbahet nga zemėrimi (inati), kur ka mundėsi ta shfryjė, Allahu do ta thėrrasė para krijesave nė Ditėn e Gjykimit derisa tė zgjedhė prej hyrive.”
Ndėrsa, kush lė mendjemadhėsinė, kryelartėsinė dhe tregohet modest, ai do tė ketė pozitė tė lartė, do tė jetė i ngritur. “Dhe kushdo qė tregohet modest pėr Allahun, Ai do ta ngrejė atė.”

Suhejbi e la pasurinė pėr hir tė Allahut
Suhejbi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, qe ndėr ata qė Allahu ua zgjeroi gjokset pėr ta pėrqafuar Islamin. Ai jetonte nė Mekė dhe Allahu i dha begati nė pasuri. Kur dėshiroi hixhretin (emigrimin), e ndoqėn pas disa kurejshė, derisa e arritėn. Ai u tha: -Pasha Allahun, ju e dini qė unė jam ndėr mė tė shkathėtit nė gjuajtje (hedhje)! Pasha Allahun, nuk do tė mund tė arrini tek unė pa goditur secilin prej jush me shigjetat e mia! A dėshironi qė t’ju tregoj pėr diēka mė tė mirė se kjo? Pasuria ime gjendet nė kėtė vend, merreni atė dhe lėrmėni!
Ata u kthyen, ndėrsa ai emigroi tek Allahu dhe i Dėrguari i Tij. Kur e pa i Dėrguari, lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qoftė mbi tė, tha: “Fitoi tregtia, o Suhejb, Ebu Jahja!”
Lidhur me tė ka zbritur fjala e Allahut tė Lartėsuar: "Ka nga njerėzit, i cili pėr hir tė Allahut e flijon vetveten, e edhe Allahu ėshtė shumė i mėshirshėm pėr robėrit e Vet." (Bekare, 207)
A thua, mund tė krahasohet ajo qė ka lėnė Suhejbi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, me atė qė ia kompensoi Allahu i Lartėsuar?!

Tregimi i martesės sė begatshme tė babait tė Abdullah bin Mubarekut
Njė burrė i quajtur Nuh ibn Merjem kishte shumė pasuri, por mbi tė gjitha ishte shumė besimtar. Kishte edhe njė vajzė, e cila shquhej pėr bukuri, por mbi tė gjitha edhe ajo kishte besim tė madh e moral tė lartė. Ky burrė mori njė shėrbyes. Ai quhej Mubarek. Ai nuk kishte pasuri, por edhe ai kishte besim dhe moral tė pastėr. Zotėria e tij e dėrgoi te vreshti pėr ta ruajtur nga vjedhėsit. Mubareku vazhdoi ta ruante vreshtin pėr gati dy muaj. Kur erdhi zotėria i tij te vreshti, i tha: -O Mubarek, shko e mė sill njė bistak rrushi. Shkoi Mubareku dhe mori njė bistak rrush, por rrushi ishte i thartė. -Shko e zgjidh njė tjetėr- i tha pėrsėri zotėria. I solli pėrsėri Mubareku njė bistak rrush, por prapė rrushi ishte i thartė. -O Mubarek! A nuk e njeh ti tė ėmblėn nga e tharta apo tallesh me mua?- iu hakėrrua zotėria.
-Jo, pėr Zotin, nuk po tallem me ty, por unė nuk i kam provuar e as kam futur asnjė kokėrr nė gojė qė prej dy muajsh, sepse ti nuk mė ke dėrguar pėr tė ngrėnė, por pėr ta ruajtur vreshtin dhe pėr t’i shėrbyer atij. Unė i ruhem shikimit tė Allahut e jo shikimit tė krijesave tė Tij.
U habit zotėria dhe i tha: -Mė thuaj, cilat nga vajzat tė pėlqejnė; pėr nga pasuria, bukuria, prejardhja apo besimi?
-Ēifutėt, iu drejtua Mubareku, -zgjidhnin vajza qė ishin tė pasura, tė krishterėt zgjidhnin vajza me prejardhje tė mirė, kurse shokėt e Muhamedit, paqja e Allahut dhe bekimi i Tij qofshin mbi tė, i zgjidhnin besimtare.
Zotėria e la tė lirė Mubarekun. Mė pas, Nuh ibn Merjemi shkoi tek e bija dhe i tha:
-Dėshiroj tė tė martoj me Mubarekun! Ē’thua ti?
-A e pėlqen ti atė?- i thotė ajo ibn Merjemit.
-Po.
-A ėshtė i pėrshtatshėm pėr mua?
-Kam kėrkuar mjaft, por nuk kam gjetur mė tė pėrshtatshėm se Mubareku.
Atėherė, vajza u martua me Mubarekun. Ishte fryt i mbikėqyrjes sė Allahut. Lindėn njė djalė. Kush lexon historinė e Islamit, e gjen atė djalė si dijetar tė hadithit. Ai ėshtė Abdullah ibn Mubareku. Prandaj, kush lė diēka pėr hir tė Allahut, Ai ia kompenson me diēka mė tė mirė se ajo.

Tregimi i bariut me Abdullah ibn Umerin
Ky ėshtė njė ndėr tregimet mė interesante qė dėshmojnė lidhur me kėtė temė.
Abdullah ibn Umeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, doli me disa shokė tė tij dhe rrugės takuan njė bari. Ibn Umeri i tha: -Dėshirojmė tė blejmė njė dele nga kėto. Ai u tha se nuk ishin tė tijat, por tė zotėrisė. Atėherė ibn Umeri i tha:  -Thuaji zotėrisė se e hėngri ujku. Ndėrsa bariu iu pėrgjigj: -Po ku ėshtė Allahu?! Ibn Umeri qau dhe pėrsėriste: -Po ku ėshtė Allahu? Pastaj shkoi te zotėria i tij, e bleu atė pastaj e liroi, i bleu delet e ia dhuroi atij. U tregua i ndershėm e i pėrmbajtur pėr njė dele, u lirua dhe ia kanė falur tė gjitha delet!
O ti vėlla i dashur! A u binde tani se kush lė diēka pėr hir tė Allahut, Ai ia kompenson me diēka mė tė mirė se ajo? A kuptove se ēėshtja ėshtė durimi pėr njė ēast dhe se kush bėn pėrpjekje pėr tė duruar, Allahu atij ia mundėson kėtė dhe kush kėrkon tė jetė i ndershėm, Allahu ia mundėson kėtė?

Kush lė diēka pėr hir tė Allahut, Ai ia kompenson me diēka mė tė mirė se ajo. Kompensimi nga ana e Allahut ėshtė shumė llojesh, por kompensimi mė madhėshtor ėshtė tė kėnaqurit me Allahun, dashuria e Tij, qetėsia e zemrės gjatė pėrmendjes sė Tij, duke shtuar se Allahu e shpėrblen nė kėtė botė para se ta shpėrblejė nė botėn tjetėr. Prandaj, i menēuri duhet tė marrė mėsim dhe tė shikojė ēėshtjet pėrfundimtare dhe tė mos i japė pėrparėsi kėnaqėsisė sė tashme e tė kalueshme ndaj kėnaqėsisė sė ardhme e tė amshueshme.

 

Pėrgatiti: Almedin Ejupi
23.11.2007

                                                      www.klubikulturor.com