Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Perla dhe margaritarė pėr nxėnėsin e dijes -II-

Etika e kėrkuesit tė diturisė

Nxėnėsi i dijes merr njė rrugė mjaft tė gjatė. Atij gjatė kėtij udhėtimi i kėrkohet qė tė pajiset me nozulla dhe zahire pėr tė cilat do tė ketė nevojė, prandaj nga gjėrat mė tė rėndėsishme qė ai duhet tė ketė parasysh janė:

1) Sinqeriteti dhe pastrimi i qėllimit

Mė lart kemi sqaruar se kėrkimi i diturisė ėshtė ibadet (adhurim) dhe pėr tė qenė adhurimi i pranuar tek Allahu i Lartėsuar, duhet qė tė bėhet vetėm pėr hir tė Tij dhe tė mos shoqėrohet ndonjė interes tjetėr nė kėtė. Allahu i Lartėsuar thotė:
“E megjithatė, ata qenė urdhėruar vetėm qė tė adhuronin Allahun me pėrkushtim tė sinqertė.
"1

Nė hadithin e njohur ėshtė transmetuar se Pejgamberi, lavdėrimi dhe paqja qofshin mbi tė, ka thėnė: “Veprat vlerėsohen sipas qėllimit….”
Kurse rreth atij qė kėrkon dituri islame pėr ndonjė qėllim tjetėr i Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja qofshin mbi tė, thotė: “Kush mėson ndonjė dituri nga dituritė qė me tė realizohet afrimi tek Allahut (dituritė islame), kurse ai e mėson vetėm pėr tė arritur me atė dituri ndonjė qėllim tė kėsaj bote, ai Ditėn e Gjykimit, nuk do ta gjejė as erėn e xhenetit
."2
Mjafton vetėm ky hadith pėr tė kuptuar se sa qenėsore ėshtė pastrimi i nijetit pėr nxėnėsin e dijeve islame.

2) Ngritja e paditurisė nga vetja dhe nga tė tjerėt

Nxėnėsi i dijes duhet tė ketė pėr qėllim me mėsimin e tij ngritjen e injorancės nga vetja dhe nga tė tjerėt, pasi njeriu nė esencė ėshtė i padijshėm dhe nxėnėsi i dijes mėson pėr ta larguar paditurinė dhe pėr t'u ngritur. Allahu i Lartėsuar thotė:  ”Allahu ju ka nxjerrė nga barku i nėnave tuaja e ju nuk dinit asgjė dhe ju dha tė dėgjuarit, tė parėt dhe zemrat, qė tė jeni falėnderues."
3

Pastaj me ngritjen e paditurisė njeriu arrin ta njohė drejtė madhėrinė e Krijuesit tė tij. Allahu i Madhėruar thotė: “Nė tė vėrtetė, nga robėrit e Tij, Allahut i frikėsohen vetėm tė dijshmit, Allahu ėshtė vėrtet i Plotfuqishėm dhe Falės."
4

3) Mbrojtja e fesė

Kėrkuesi i dijes duhet ta ketė parasysh rolin e mbrojtjes dhe ruajtjes sė fesė, pasi librat nė vetvete pa u mėsuar e studiuar nuk mund ta mbrojnė fenė dhe fenė nuk e ruan dhe mbron vetėm se bartėsi i saj. Krahasimi mė i mirė nė mes librit dhe kėrkuesit tė dijes do tė ishte sikurse arma dhe ushtari. Ashtu si arma nuk mund tė ketė efekt pa e pėrdorur ushtari, ashtu edhe libri nuk ka efekt pa nxėnėsin e tij. Prandaj, muslimanėt janė tė nevojshėm mė shumė se kurrė pėr njerėz tė cilėt e mėsojnė fenė nga burimi dhe u dalin nė mbrojtje atyre kur sulmohen nga armiqtė e pamėshirshėm.

4) Frika ndaj Allahut, mė tė lartit

Nxėnėsi i dijes zbukurohet duke e plotėsuar veten me frikė ndaj Allahut, mė tė Lartit, pasi kjo ėshtė baza e fesė, ashtu siē thotė Imam Ahmedi: “Baza e fesė ėshtė frika ndaj Allahut, mė tė lartit”. Angazhimi me frikė ndaj Allahut duhet tė jetė nė tė gjitha aspektet si ato tė jashtme edhe tė brendshme. Dijetari nuk mund tė konsiderohet dijetar i mirėfilltė pėrderisa nuk vepron me dijen e tij dhe asnjė dijetar nuk e zbaton diturinė e tij pėrderisa nuk e ka parasysh frikėn ndaj Allahut tė Lartėsuar.

5) Pasimi i rrugė sė tė parėve

Kėrkuesi i diturisė duhet ta pasojė rrugėn e Pejgamberit, lavdėrimi dhe paqja qofshin mbi tė, duke praktikuar sunetin e tij gjatė marrjes sė dijes. Pastaj nga ai kėrkohet qė ta kuptojė se gjenerata mė e denjė tė pasohet pas Pejgamberit salallahu alejhi ue selem janė shokėt e tij. Kėshtu qė nxėnėsi i dijes nuk futet nė dituritė e shpikura tė cilat fatkeqėsisht i atribuohen Islamit, por nė fakt janė dituri qė e devijojnė atė qė ėshtė pėrcjellė nga Pejgamberi ynė, lavdėrimi dhe paqja qofshin mbi tė dhe sahabėt e tij, Allahu qoftė i kėnaqur me tė gjithė.
Pra, marrėsi i dijes duhet tė jetė pasues i Ehli Sunetit dhe Xhematit dhe u largohet diturive tė devijuara qė janė shpikur mė vonė nga grupacionet tė cilat u larguan nga rruga e saktė. Allahu i Lartėsuar i thotė: “Kjo ėshtė rruga Ime e drejtė; prandaj ndiqeni e mos shkoni rrugėve tė tjera qė t’ju shmangin nga rruga e Tij. Kjo ėshtė ajo qė ju porosit Ai pėr t’u ruajtur nga tė kėqijat."

6) Mbikėqyrja e Allahut tė Gjithėdijshėm

Kėrkuesi i dijes e pajis veten me kujtimin se Allahu ėshtė nė mbikėqyrje tė tij gjithmonė dhe kudo qė tė jetė, haptas dhe nė fshehtėsi. Ai e vazhdon rrugėtimin e dijes mes frikės dhe shpresės pasi kėto pėr muslimanin janė sikurse dy krahėt e zogut.

7) Zemėrgjerėsia nė ēėshtjet diskutabile

Nė gjėrat pėr tė cilat ka mendime tė ndryshme dhe lejohet mospajtimi, ai duhet tė jetė zemėrgjerė dhe tė ketė mirėkuptim. Ndėrsa nė meseletė nė tė cilat nuk lejohet mospajtimi e ixhtihadi, ai duhet tė jetė mė i prerė, por gjithmonė duke pasur parasysh arsyetimin e dijetarėve tė cilėt kanė rėnė nė mospajtime tė tilla.

8) Stolisja e nxėnėsit tė dijes me ndershmėri dhe moral

Morali dhe ndershmėria duhet tė jetė shenja mbrojtėse me tė cilėn njihet nxėnėsi i dijes. Sjelljet e mira, fytyra e gėzuar, dhėnia e selamit, vetėpėrmbajtja, urrejtja e mendjemadhėsisė dhe arrogancės, respektimi i tė tjerėve, largimi nga tirania e pėrbuzja e tė tjerėve, fisnikėria, etj., duhet tė jenė elementet kryesore tė moralit tė kėrkuesit tė dijes.

9) Largimi i tubimeve dhe bisedave tė kota

Marrėsi i dijes nuk qėndron nėpėr tubime dhe ndeja nė tė cilat janė tė padobishme e aq mė pak nėpėr ato vende ku njerėzit bėjnė gibet (pėrgojojnė), pėrqeshin tė tjerėt dhe i tejkalojnė kufijtė e Allahut.

10) Largimi i trazirave

Kėrkuesi i dijes e mbron veten nga pėrfshirja nė trazira tė turbulluara dhe te zhurmshme. Me tė vėrtetė gabimi qėndron pas tėrbimit dhe kjo e kundėrshton etikėn e kėrkimit tė diturisė. Me fjalė tė tjera, pjesėmarrja nė fitne, mosmarrėveshje dhe situata tė tensionuara nė tė cilat raste ngrihen zėrat, ndodhin pėrbuzje, madje edhe ofendime e sharje e bėjnė kėrkuesin e dijes ta pėrulė veten dhe tė ndjekė rrugėn qė ka marrė.

11) Tė pajisurit me urtėsi dhe mendjemprehtėsi

Me urti ose urtėsi kemi pėr qėllim qė nxėnėsi i dijes tė jetė edukator i tė tjerėve, kėshtu qė ai t'i flasė ēdo njeriu varėsisht prej rrethanave tė tij dhe me atė qė ai do ta pranojė dhe pajtohet.
Njeri i urtė ėshtė personi i cili di t`ia gjejė vendin e duhur ēdo gjėje. Urtėsia ėshtė njė veēori e cila mund tė pėrfitohet dhe tė pėrsoset vazhdimisht te njeriu. Nėse ēdonjėri ka nevojė pėr urtėsi dhe mendjemprehtėsi, atėherė nevoja pėr nxėnėsin e dijes ėshtė mė e madhe. Prandaj ai duhet vazhdimisht tė bėjė lutje tek Allahu i Madhėruar qė ta furnizojė me urtėsi nė ēdo punė dhe vepėr. Allahu i Lartėsuar thotė: ”Ai ia jep urtėsinė kujt tė dojė. Cilitdo qė i ėshtė dhėnė urtėsia, vėrtet qė i ėshtė dhėnė njė mirėsi e madhe. Por kėtė nuk e kupton tjetėrkush, pėrveē njerėzve tė menēur."
5

 

Vazhdon.

Alaudin Abazi
1.11.2009



1 Suretu Bejjineh, 5.
2 Shėnon Ahmedi, Ebu Davudi dhe Ibėn Maxheh, ndėrsa Hakimi i vlerėson tė saktė.
3 Suretu Nahl, 78.
4 Suretu Fatir, 28.
5 Suretu Bekare, 269.

                                                      www.klubikulturor.com