Lavdėrimet dhe falėnderimet janė pėr Allahun, Zotin e tė
gjitha botėve. (Fatiha, 2)
Lavdėrimet dhe falėnderimet i takojnė vetėm Allahut, i
Cili krijoi qiejt dhe tokėn, solli errėsirėn dhe dritėn
(Enam, 1).
Lavdėrimet dhe falėnderimet janė pėr Allahun, i Cili na
udhėzoi. Kurrė nuk do ta kishim gjetur drejtimin, po tė
mos na kishte udhėhequr Allahu (Araf, 43).
Lavdėrimet dhe falėnderimet janė pėr Allahun, i Cili i
ka dėrguar robit tė Tij (Muhamedit alejhi selam) Librin
(Kuranin) dhe nuk ka sjellė e nuk ka lejuar nė tė asnjė
shtrembėrim (Kehf, 1).
Lavdėrimet dhe falėnderimet janė pėr Allahun, i Cili nuk
ka lindur bir dhe nuk ka asnjė shok a tė barabartė nė
Mbisundimin e Tij (Israė, 111).
Lavdėrimet janė pėr Allahun, i Cili na shpėtoi ne nga
populli dhalimun (politeist, mohues, keqbėrės, shtypės).
Lavdėrimet dhe falėnderimet qofshin pėr Allahun dhe
paqja qoftė mbi robėrit e Tij, tė cilėt Ai i ka zgjedhur
(Nemėl, 59).
Lavdėrimet dhe falėnderimet janė pėr Allahun, tė Cilit i
pėrkasin gjithė ēėshtė nė qiej dhe gjithė ēėshtė nė
tokė. Pėr Tė janė gjithė lavdėrimet dhe falėnderimet nė
Jetėn e Pastajme dhe Ai ėshtė mė i Urti Gjithėgjykues,
Gjithėnjohėsi.
Lavdėrimet dhe falėnderimet i qofshin Allahut, i Cili ka
larguar prej nesh (gjithė) hidhėrimet (Fatir, 34).
Salavatet dhe selamet qofshin mbi mė tė zgjedhurin e
njerėzimit, mė tė dashurin e Allahun, vulėn e
pejgamberisė, ndėrmjetėsuesin e parė nė Ditėn e
Llogarisė, Muhamedin salallahu alejhi ue selem.
Tė nderuar agjėrues!
Sė bashku le tė kujtojmė suren Bekare, e zbritur nė
Medinė. Po nė kėtė sure tė kalojmė tek ajeti 183, te
fjala e Allahut, nė tė cilėn u drejtohet adhuruesve tė
Tij me thirrjen mė tė bukur:
يٰأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءامَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ
ٱلصّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ
لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ O ju qė keni besuar! Ju ėshtė urdhėruar juve edhe
Es-Seum (agjėrimi) siē u qe urdhėruar edhe atyre
pėrpara jush, me qėllim qė tė mund tė bėheni El-Muttekunė
(tė pėrkushtuar). (Bekare, 183)
Qėllimi i agjėrimit ėshtė qė besimtari tė ngjitet nė
shkallėn e takvallėkut (devotshmėrisė, pėrkushtimit).
Dijetarėt dhanė disa pėrkufizimi mbi takvallėkun, si:
- muttekunė janė ata qė ruhen nga dėnimi i Allahut, duke
u larguar prej asaj qė e ka ndaluar Allahu dhe njėherazi
zbatojnė urdhrat dhe obligimet e Allahut;
- muttekunė janė ata qė largohen prej gjynaheve;
- muttekunė janė ata qė ruhen nga shirku (idhujtaria),
ndėrsa adhurimin e kanė tė sinqertė ndaj Allahut tė
Lartėsuar.
Tė devotshėm janė ata qė e kanė frikė mė sė tepėrmi
Allahun dhe zbatojnė urdhrat e Tij. Tė devotshmit janė
shėmbėlltyrė e vlerave tė larta, janė miq tė Allahut qė
kanė frikė tė vėrtetė dhe nuk vdesin ndryshe vetėm se
besimtarė besnikė. Nuk i kundėrshtojnė urdhrat e
Allahut, nuk janė shpikės nė fenė e Allahut, por janė
zbatues tė Sunetit tė Muhamedit salallahu alejhi ue
selem.
Le tė kujtojmė sė bashku fjalėt e Allahut tė Lartėsuar
qė flasin mbi tė devotshmit, tė pėkushtuarit:
يَاأَيُّهَا ٱلنَّاسُ ٱعْبُدُواْ رَبَّكُمُ ٱلَّذِي
خَلَقَكُمْ وَٱلَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ
تَتَّقُونَ O njerėz, adhurojeni Zotin tuaj, i cili ju krijoi
juve edhe ata qė ishin para jush ashtu qė tė jeni tė
devotshėm (tė shpėtuar). (El-Bekare, 21)
وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاً.
وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ . e kush iu pėrmbahet dispozitave tė Allahut, atij Ai
i hap rrugė, dhe e furnizon atė prej nga nuk e kujton
fare (Et-Talak, 2-3)
وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْراً E kush i frikėsohet Allahut, Ai atij ia lehtėson
punėn. (Et-Talak, 4)
ذَلِكَ أَمْرُ ٱللَّهِ أَنزَلَهُ إِلَيْكُمْ وَمَن يَتَّقِ
ٱللَّهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ
أَجْراً Ky ėshtė vendim i Allahut qė ua zbriti juve, e kush
e ka frikė Allahun, Ai atij ia shlyen tė kėqijat dhe ia
shton shpėrblimin. (Et-Talak, 5)
وَمَن يُطِعِ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ ٱللَّهَ
وَيَتَّقْهِ فَأُوْلَـٰئِكَ هُمُ ٱلْفَآئِزُون Kush respekton Allahun dhe tė Dėrguarin e Tij, ia ka
frikėn Allahut dhe i pėrmbahet udhėzimit tė Tij, tė
tillėt janė ata qė do tė arrijnė atė qė dėshirojnė.
(Nur, 52)
Tė nderuar agjėrues!
Sa pėrparėsi tė mira: shlyerje mėkatesh, shpėrblim tė
madh tek Allahu, hapje e dyerve tė bereqetit nga qiejt
dhe toka, furnizim nga nuk e pret, lehtėsim tė punėve,
zmadhim tė shpėrblimit, shpėtim nė dynja dhe ahiret,
mėshirė e madhe dhe sukses i sigurt.
Pra, devotshmėri ėshtė ibadeti (adhurimi) i drejtė,
organizimi i jetės sipas mėsimeve tė fesė, pėrqendrimi
serioz nė fenė e Allahut tė Lartėsuar, largimi nga
rrugėt dhe rrugicat e shejtanit.
Tė nderuar agjėrues!
Kėshtu, sė bashku, le tė kujtojmė edhe disa porosi nga
Suneti i Muhamedit salallahu alejhi ue selem:
مَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ
مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ "Kush agjėron Ramazanin me bindje dhe shpresim nė
shpėrblim, i falen mėkatet e bėra."
الصَّلَوَاتُ الْخَمْسُ وَالْجُمْعَةُ إِلَى الْجُمْعَةِ
وَرَمَضَانُ إِلَى رَمَضَانَ مُكَفِّرَاتٌ مَا بَيْنَهُنَّ
إِذَا اجْتَنَبَ الْكَبَائِرَ "Pesė namazet, prej xhumasė nė xhuma dhe prej
Ramazanit nė Ramazan falen (mėkatet), pos atyre
qė janė tė mėdha (kebair)." (Transmeton
Muslimi)
Po vėlla, tė falen gjynahet, tė shpėrblen Allahu me
falje, me mėshirė, me tė mira tė pafundme. Nė Ditėn e
Gjykimit do tė jesh i priviligjuar. Pėrparsia jote do tė
jetė nėpėr hyrjen e veēantė, e rezervuar vetėm pėr
agjėruesit, hyrja me emrin Rejan. Muhamedi salallahu
alejhi ue selem na pėrgėzon:
إِنَّ فِي الْجَنَّةِ بَابًا يُقَالُ لَهُ الرَّيَّانُ
يَدْخُلُ مِنْهُ الصَّائِمُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا
يَدْخُلُ مِنْهُ أَحَدٌ غَيْرُهُمْ يُقَالُ أَيْنَ
الصَّائِمُونَ فَيَقُومُونَ لَا يَدْخُلُ مِنْهُ أَحَدٌ
غَيْرُهُمْ فَإِذَا دَخَلُوا أُغْلِقَ فَلَمْ يَدْخُلْ
مِنْهُ أَحَدٌ Vėrtet, nė xhenet ėshtė njė derė, e cila quhet Rejan,
nėpėr tė cilėn do tė hyjnė nė Ditėn e Gjykimit vetėm ata
qė agjėrojnė. Nėpėr atė derė tė tjerėt nuk do tė hyjnė.
Do tė thirret nė atė derė ku janė agjėruesit. Do tė
ēohen agjėruesit dhe nuk do tė mund tjetėrkush tė hyjė
nga ajo derė. E, pasi tė hyjnė ata, dera do tė mbyllet e
nuk do tė mund tė hyjė askush tjetėr. (Transmeton
Buhariu)
Pastaj, mos harro vėlla! A dėshiron qė agjėrimi tė
ndėrmjetėsojė pėr ty nė Ditėn e Llogarisė, nė tė cilėn
jemi nevojtarė tė gjithė pėr pėrkrahjen e veprave tona.
Muhamedi salallahu alejhi ue selem na lajmėron duke
thėnė:
الصِّيَامُ وَالْقُرْآنُ يَشْفَعَانِ لِلْعَبْدِ يَوْمَ
الْقِيَامَةِ يَقُولُ الصِّيَامُ أَيْ رَبِّ مَنَعْتُهُ
الطَّعَامَ وَالشَّهَوَاتِ بِالنَّهَارِ فَشَفِّعْنِي فِيهِ
وَيَقُولُ الْقُرْآنُ مَنَعْتُهُ النَّوْمَ بِاللَّيْلِ
فَشَفِّعْنِي فِيهِ قَالَ فَيُشَفَّعَانِ Kurani dhe agjėrimi ndėrmjetėsojnė pėr robin nė
Ditėn e Gjykimit. Agjėrimi thotė: O Zot, e kam ndaluar
nga ushqimin dhe epshet gjatė ditės, ndėrsa Kurani
thotė: O Zot, e kam ndaluar nga gjumi gjatė natės.
Mundėsona qė tė ndėrmjetėsojmė pėr tė! dhe
ndėrmjetėsojnė. (Transmeton Ahmedi)
E lusim Allahu e Lartėsuar tė na lehtėsojė shtimin e
ibadeteve nė kėtė muaj tė bekuar!
Allahu im! Na udhėzo nė rrugėn e drejtė, nė rrugėn e
atyre qė i begatove me shumė tė mira!
Kėrkoj faljen nga Allahu i Lartėsuar pėr veten time dhe
pėr ju muslimanė tė nderuar!
Allahu im! Na bėj prej muttekunėve, tė devotshmėve, tė
pėrkushtuarve nė rrugėn Tėnde!