Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Interesante

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Sėmundja e mendjemadhėsisė

Falėnderimi i takon Allahut. Atė e falenderojmė dhe prej Tij falje dhe ndihmė kėrkojmė. Kėrkojmė mbrojtje nga Allahu prej tė kėqijave tė vetvetes dhe tė veprave tona. Kė e udhėzon Allahu s'ka kush e lajthit dhe kė e largon nga rruga e vėrtetė, nuk ka kush e udhėzon. Dėshmoj se s'ka zot tjetėr qė meriton tė adhurohet pėrveē Allahut, i Cili ėshtė Njė dhe dėshmoj se Muhamedi ėshtė rob dhe i dėrguar i Tij.

"O ju qė keni besuar! Kini frikė Allahun me njė frikė tė denjė dhe mos vdisni ndryshe, vetėm se duke qenė muslimanė!" (Ali Imran, 102)

"O ju njerėz! Kini frikė Zotin tuaj qė ju ka krijuar prej njė vete dhe nga ajo krijoi palėn e saj, e prej atyre dyve u shtuan shumė burra e gra. Dhe kini frikė Allahun qė me emrin e Tij pėrbetoheni, ruajeni farefisin se Allahu ėshtė Mbikėqyrės mbi ju." (Nisa, 1)

"O besimtarė! Kini frikė Allahun dhe thoni fjalė tė drejta. Ai (Allahu) ju mundėson tė bėni vepra tė mira, ju shlyen mėkatet tuaja, e kush respekton Allahun dhe tė Dėrguarin e Tij, ka shpėtuar me njė shpėtim tė madh." (Ahzab, 70-71)

Thėnia mė e vėrtetė ėshtė thėnia e Allahut, kurse udhėzimi mė i mirė ėshtė udhėzimi i Muhamedit (salallahu alejhi ue selem). Veprat mė tė kėqija janė ato tė shpikurat, ēdo shpikje ėshtė bidat dhe ēdo bidat ėshtė lajthitje, e ēdo lajthitje tė ēon nė zjarr.

Allahu (subhanehu ue teala) thotė:

“Unė do t’i largoj nga shenjat e Mia ata qė do tė jenė mendjemėdhenj pa kurrfarė arsye nė tokė.” (Araf, 146)

“Dhe ata tė cilėt nga mendjemadhėsia nuk duan tė mė pėrulen do tė hyjnė, me siguri, nė xhehenem tė poshtėruar.” (Gafir, 60)

Pejgamberi (alejhi selam) ka thėnė se Allahu i Madhėruar thotė: “Madhėshtia ėshtė veshja Ime, ndėrsa lartėsia mbuloja Ime. Kush mė kundėrshton Mua nė kėto dy gjėra dhe synon t’i pėrvetėsojė ato, do ta hedh nė xhehenem dhe kjo nuk do tė jetė aspak vėshtirė pėr Mua”.

Nė njė hadith tjetėr i dėrguari i Allahut, Muhamedi (salallahu alejhi ue selem) thotė: “Nė xhenet nuk do tė hyjė asnjė qė nė zemrėn e vet ka mendjemadhėsi, madje edhe sa edhe njė grimcė”. Pastaj njė njeri pyeti: “Po njeriu qė dėshiron qė veshmbathja e tij tė jetė e bukur?” Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) iu pėrgjigj: “Allahu ėshtė i bukur dhe e do tė bukurėn. Mendjemadhėsia ėshtė pėrbuzje e sė vėrtetės dhe nėnēmimi i njerėzve tė tjerė”. (Muslimi)

Nė bazė tė tė gjithė kėtyre argumenteve nga Kurani dhe suneti i tė dėrguarit tė Allahut, Muhamedit (salallahu alejhi ue selem) shihet qartė se mendjemadhėsia ėshtė prej mėkateve, tė cilat shkaktojnė hidhėrimin e Allahut (subhanehu ue teala). Nė veēanti, hadithi i fundit i Pejgamberit (salallahu alejhi ue selem), nė tė cilin shpjegohet se ēka ajo nėnkupton, duke thėnė se mendjemadhėsia ėshtė pėrbuzje e sė vėrtetės, na bėhet e qartė se e vėrteta ėshtė se tė qenėt i lartė ėshtė cilėsi me tė cilėn mund tė stoliset vetėm Allahu (subhanehu ue teala), e kursesi krijesat e Tij, siē ėshtė njeriu etj. Prandaj, Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) do tė thotė se njeriu mendjemadh pėrbuz tė vėrtetėn dhe i vesh vetes atė qė i takon vetėm Krijuesit tė tij.

Pėr tė mėsuar rrugėt apo format nė tė cilat ajo manifestohet, ne do t’i pėrmendim disa prej tyre:

1. Forma e parė, nėpėr tė cilėn, mė sė shumti, pėrhapet mendjemadhėsia ėshtė dituria. Ajo aq shpesh shfaqet tek disa dijetarė sa qė mendojnė se kanė arritur kulmin e diturisė; si rezultat i kėsaj, tek njerėzit e tillė paraqiten ndjenjat e vlerėsimit dhe tė nėnvlerėsimit tė tė paditurve.

2. Nė prejardhje dhe pėrkatėsinė. Fakte tė shumta historike na mjaftojnė tė kuptojmė mbi kėtė formė tė shfaqjes sė mendjemadhėsisė. Ndarje nė klasa tė njerėzve ēka, padyshim, Islami tė gjitha kėto i ka ērrėnjosur. Na kujtohet, me siguri, hadithi i Pejgamberit (salallahu alejhi ue selem) ku thotė: “Nuk ka dallim ndėrmjet arabit dhe joarabit”. Gjithashtu, transmetohet rasti i Ebu Dherrit (radijallahu anhu) i cili tregon duke thėnė: “Isha fjalosur para Pejgamberit (salallahu alejhi ue selem) me njė njeri dhe, nė formė fyese, i kisha pėrmendur nėnėn e tij, pėr ēka Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) u zemėrua dhe tha: ‘O Ebu Dherr, tek ti kanė mbetur ende gjurmėt e paganizmit. Ata janė vėllezėrit e tu (pse i ofendon?)”.

3. Nė pasuri. Edhe kjo formė e shfaqjes sė mendjemadhėsisė ka historinė e vet tė lashtė. Ta pasurit, duke pasur pėr qėllim se dallohen prej tė varfėrve, madje edhe t’i nėnēmojnė, shfaqin mendjemadhėsinė e vet. Arsyeja e ndalimit tė tejkalimit tė petkave tė nyjave tė kėmbėve, ėshtė mendjemadhėsia.

4. Mendjemadhėsia nė lavdėrim me numrin e ushtarėve, miqve, familjes etj. Pėrveē kėsaj, dijetarėt pėrmendin se mendjemadhėsia mund tė shfaqet edhe nė ngritjen e kokės (nė ecje), mėnyrė e tė folurit dhe ngritja e zėrit gjatė tė folurit, mėnyra e ecjes, qėndrimit, tė ulurit etj. Besimtari duhet tė jetė modest nė jetėn dhe veprimet e tij dhe tė largohet nga gjėrat qė mund ta shpijnė nė mendjemadhėsi. Do tė mjaftonte tė pėrmendim vetėm njė shembull e qė shpresojmė qė tė kemi dobi nga ky shembull. 

Ibn Ebu Selemij ka thėnė: “E kam pyetur Ebu Seid el Hudriun se ēfarė duhet tė jetė, apo si duhet tė jetė njė musliman nė sjelljet e tij ditore e jetėsore?” Ai tha: “O biri i vėllait tim, kur tė hash, ha nė emėr tė Allahut; kur tė pish, pi nė emėr tė Allahut dhe kur tė vishesh, vishu nė emėr tė Allahut, pasi nė kėto ēėshtje mund tė ketė hipokrizi, mendjemadhėsi (kibėr), mburrje dhe dėshirė pėr famė, e kjo ėshtė mėkat dhe teprim. Unė nė shtėpinė time i kam kryer punė qė i ka kryer edhe Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem), ndėrsa ai vet i ka mjelė delet, ka qepur rroba, ka ngrėnė bashkė me shėrbėtorin e tij. Ai vet shkonte nė treg, dhe blinte ēka i nevojitej dhe nuk turpėrohej qė nė dorė mbante ndonjė send. Pėrshėndetej pėr dore me mė tė varfrit dhe tė pasurit, i pari i jepte selam atij qė e takonte, pa marrė parasysh tė riun apo mė tė vjetrin. Sa herė qė dikush e ftonte, ai i pėrgjigjej ftesės dhe askėnd nuk e ka nėnēmuar. Kishte karakter tė qetė, ishte i sjellshėm, nė shoqėri fytyrėqeshur, i ashpėr, por i matur, modest dhe nuk lejonte tė poshtėrohet, bujar por jo shpėrdorues; thėnė mė shkurt, ishte i ndjeshėm dhe i butė”.

Vėllezėr tė nderuar besimtarė!

E lusim Allahun (subhanehu ue teala) qė tė na bėjė prej tė devotshmėve dhe prej atyre qė pasi tė dėgjojnė kėshilla, nxitojnė tė veprojnė sipas tyre!

 

Pėrgatiti: Shani Sylka

30.06.2006

                                         www.klubikulturor.com