Thuaj: "Shpenzuat ju me dėshirė a me dhunė, nuk u
pranohet kurrsesi, vėrtet ju ishit popull i
padėgjueshėm.
Mospranimin e dhėnieve tė tyre nuk e pengoi tjetėr gjė
vetėm pse ata mohuan All-llahun dhe tė Dėrguarin e Tij
dhe namazin e falin vetėm me pėrtaci, e lėmoshėn nuk e
japin ndryshe pos duke urryer.
Prandaj, mos tė mahnitė (mos e shih tė mirė)
pasuria e tyre e as fėmijėt e tyre, All-llahu do vetėm
t'i dėnojė me to nė jetėn e kėsaj bote e t'ju nxjerrė
shpirtrat duke qenė ashtu qafirė. Ata betohen nė All-llahun
se vėrtet janė si ju, por ata nuk janė me ju, ata janė
popull qė frikohet.
Sikur tė gjenin ndonjė vendstrehim, ndonjė shpellė a
ndonjė vrimė, ata do tė shkonin aty me vrapim.
Ka prej tyre qė do tė bėjnė vėrejtjen nė ndarjen e
lėmoshės, nėse u jepet nga ajo, ata mbesin tė kėnaqur, e
nėse nuk u jepet, ata hidhėrohen.
E sikur tė kėnaqeshin me atė qė ua dha All-llahu dhe i
Dėrguari i Tij, e tė thoshin: "Ne na mjafton All-llahu,
All-llahu do tė na furnizojė nga tė mirat e Tij, e edhe
i Dėrguari i Tij, dhe se vetėm te All-llahu e mbėshtesim
dėshirėn (do tė ishte shumė mė mirė pėr ta)."
(Teube, 53-59)
Allahu nė kėto ajete vazhdon duke pėrmendur cilėsitė dhe
gjendjet e munafikėve, tė cilėt bėnin trazira nė radhėt
e shoqėrisė sė muslimanėve. Allahu nė kėto ajete tregon
pėr pasurinė qė munafikėt e jepnin jo me dėshirėn e
tyre. Allahu thotė: Thuaj: "Shpenzuat ju me dėshirė
a me dhunė, nuk u pranohet kurrsesi, vėrtet ju ishit
popull i padėgjueshėm.
Rreth kėtij ajeti ka disa ēėshtje qė duhen pėrmendur.
Ēėshtja e parė: Abdullah b. Abasi ka thėnė: Ky ajet ka
zbritur pėr Xhed b. Kajsin, kur tha: Mė jep leje pėr tė
mos marrė pjesė nė luftė, kurse kjo ėshtė pasuria qė do
tė tė jap qė tė ndihmosh veten me tė. Nga ajeti
kuptohet se nėse ai shpenzon me vullnet apo i detyruar,
ai shpenzim nuk do tė pranohet.
Pastaj Allahu tregon shkakun pse nuk pranohet pasuria e
tyre, duke thėnė: Mospranimin e dhėnieve tė tyre nuk
e pengoi tjetėr gjė vetėm pse ata mohuan All-llahun dhe
tė Dėrguarin e Tij dhe namazin e falin vetėm me pėrtaci,
e lėmoshėn nuk e japin ndryshe pos duke urryer.
Ēėshtja e dytė: Pėr punėt e mira, si: lidhja
farefisnore, ndihma dhe tė tjera, jobesimtari nuk do tė
ketė shpėrblim nė botėn tjetėr. Ai prej kėtyre tė mirave
ushqehet nė kėtė botė. Argument pėr kėtė ėshtė fjala e
tė Dėrguarit tė Allahut, tė cilėn e transmeton Aishja, e
cila thotė: O i Dėrguari i Allahut, Ibnu Xhudani ishte
nė injorancė njeri i cili vizitonte farefisin, i
ushqente tė varfrit. A do ti bėjė kjo dobi? I Dėrguari
i Allahut i tha: Nuk do ti bėjė dobi. Ai asnjėherė
nuk ka thėnė: O Zot, mė fal mua gabimin Ditėn e
Gjykimit.
Gjithashtu, transmetohet nga Enesi, se i Dėrguari i
Allahut ka thėnė: Allahu nuk i bėn zullum besimtarit
pėr njė tė mirė pėr tė cilėn e shpėrblen edhe nė kėtė
botė, edhe nė botėn tjetėr. Ndėrsa jobesimtarin e ushqen
Allahu nė kėtė botė me tė mirėn qė ka bėrė, derisa kur
tė shkojė nė ahiret nuk i mbetet asnjė e mirė me tė
cilėn tė shpėrblehet. (Transmeton Muslimi)
Allahu thotė: Mospranimin e dhėnieve tė tyre nuk e
pengoi tjetėr gjė vetėm pse ata mohuan All-llahun dhe tė
Dėrguarin e Tij dhe namazin e falin vetėm me pėrtaci, e
lėmoshėn nuk e japin ndryshe pos duke urryer.
Allahu nė kėtė ajet tregon pėr shkakun se pse nuk ua ka
pranuar lėmoshėn munafikėve. Ndėrsa Abdullah b. Mesudi
pėr fjalėn e Allahut: ...dhe namazin e falin vetėm
me pėrtaci, ka thėnė: Nėse janė nė xhemat, falen e
nėse janė tė vetmuar, nuk falen.
Munafiku nuk shpreson nė namazin e tij shpėrblim dhe nuk
i frikėsohet dėnimit pėr lėnien e tij. Dyfytyrėsia
trashėgon pėrtaci nė ibadet. Ndėrsa fjala e Allahut:
...e lėmoshėn nuk e japin ndryshe pos duke urryer
ėshtė pėr shkak se pasurinė qė japin ata e llogarisin si
humbje, ndėrsa atė qė ndalin e llogaritin si pėrfitim.
Pastaj Allahu thotė: Prandaj, mos tė mahnitė
(mos e shih tė mirė) pasuria e tyre e as fėmijėt e
tyre, All-llahu do vetėm t'i dėnojė me to nė jetėn e
kėsaj bote e t'ju nxjerrė shpirtrat duke qenė ashtu
qafirė. Ata betohen nė All-llahun se vėrtet janė si ju,
por ata nuk janė me ju, ata janė popull qė frikohet.
Allahu i drejtohet tė Dėrguarit tė Tij duke i thėnė:
Mos mendo atė tė cilėn ua kemi dhėnė munafikėve prej
fėmijėve dhe prej pasurisė ėshtė nė tė mirėn e tyre, por
kjo ėshtė njė ngadalėsim nė dėnimin e tyre. Ka
thėnė Hasen el-Basriu: Kuptimi i kėtij ajeti ėshtė se
Allahu do ti dėnojė ata me nxjerrjen e zekatit dhe me
shpenzimin nė rrugėn e Allahut, kjo pėr arsye se ata
nuk e japin kėtė me vetėdėshirė, por janė tė detyruar qė
ta japin. Gjithashtu, ky kuptim i Hasen el-Basriut rreth
ajetit ėshtė edhe zgjedhja e Imam Taberiut.
Ky ajet ėshtė njė argument i prerė se ata do tė vdesin
jobesimtarė, me caktimin e Allahut. Po ashtu, ky ajet
tregon edhe pėr njė moral tė keq tė munafikėve, qė ėshtė
betimi i tyre se ata janė besimtarė, siē ka thėnė Allahu
edhe nė suren Munafikun: Kur tė erdhėn ty
hipokritėt, tė thanė: "Ne dėshmojmė se vėrtet ti je i
dėrguar i All-llahut!" E, All-llahu e di se ti je i
Dėrguar i Tij, por All-llahu dėshmon se hipokritėt janė
rrenacakė (kur thonė ashtu). (Munafikun, 1)
Allahu thotė: Sikur tė gjenin ndonjė vendstrehim,
ndonjė shpellė a ndonjė vrimė, ata do tė shkonin aty me
vrapim.
Munafikėt gjithmonė mundohen tė gjejnė ndonjė vend
strehim ku do tė fshiheshin dhe ku do tė siguroheshin.
Mundohen tė gjejnė ndonjė vendstrehim, shpellė, apo
ndonjė vrimė. Ata e bėjnė kėtė nga frika e brendshme qė
i ka goditur dhe pėr kėtė ata betohen rrejshėm se gjoja
janė me muslimanėt, por Allahu i zbulon betimet e tyre
tė rrejshme.
Pastaj Allahu thotė nė ajetin vijues: Ka prej tyre
qė do tė bėjnė vėrejtjen nė ndarjen e lėmoshės, nėse u
jepet nga ajo, ata mbesin tė kėnaqur, e nėse nuk u
jepet, ata hidhėrohen.
E sikur tė kėnaqeshin me atė qė ua dha All-llahu dhe i
Dėrguari i Tij, e tė thoshin: "Ne na mjafton All-llahu,
All-llahu do tė na furnizojė nga tė mirat e Tij, e edhe
i Dėrguari i Tij, dhe se vetėm tek All-llahu e
mbėshtesim dėshirėn (do tė ishte shumė mė mirė pėr
ta).
Munafikėt janė ata tė cilėt prekėn edhe nderin e tė
Dėrguarit tė Allahut, drejtėsinė e tij e llogaritėn si
padrejtėsi, ndarjen e tij e llogaritėn si ndarje jo tė
drejtė.
Muslimi shėnon nga Ebi Seid el-Huderij, i cili thotė:
Ishte i Dėrguari i Allahut duke ndarė pasurinė kur
erdhi Hurkus b. Zuhejri (i pari i havarixhėve), i thuhet
gjithashtu edhe Huvejsira Ettemimij, i cili tha: Ndaj
drejt, o i Dėrguari i Allahut! I Dėrguari i Allahut i
tha: Mjerė pėr ty! E kush ka mundėsi tė ndajė drejt,
nėse unė nuk ndaj drejt? Atėherė zbriti ky ajet. Nė
at moment Omer b. Hatabi tha: Mė lejo, o i Dėrguari i
Allahut, qė tia heq kokėn kėtij munafiku. Atėherė i
Dėrguari i Allahut tha: Zoti na ruajttė, qė tė thonė
njerėzit se un po vras shokėt e mi. Ky dhe shokėt e tij
e lexojnė Kuranin, por ai nuk i kalon fytet e tyre,
dalin prej tij siē del shigjeta prej asaj me tė cilėn
gjuan.
Sidoqoftė, teksti kuranor argumenton njė shprehje tė
munafikėve, tė cilėt nuk e thonė kėtė pėr shkak tė
xhelozisė qė kanė pėr fenė e Allahut, por pėr veten e
tyre dhe nga hidhėrimi pse nuk kanė pasur fat nė kėtė
pasuri. Ky ajet e tregon qartė dyfytyrėsinė e
munafikėve.
Asnjė besimtar i denjė nuk dyshon te morali i tė
Dėrguarit tė Allahut. Ai njihej pėr besnikėrinė e tij
edhe para se tė dėrgohej si Pejgamber. Drejtėsia ėshtė
njė degė apo njė pjesė e besnikėrisė sė tij.
Mė pas, Allahu fillon tė pėrshkruajė gjendjen e
besimtarėve dhe sikur edhe munafikėt tė ishin nė kėtė
gjendje, do tė ishte mė mirė pėr ta. Allahu thotė: E
sikur tė kėnaqeshin me atė qė ua dha All-llahu dhe i
Dėrguari i Tij, e tė thoshin: "Ne na mjafton All-llahu,
All-llahu do tė na furnizojė nga tė mirat e Tij, e edhe
i Dėrguari i Tij, dhe se vetėm te All-llahu e mbėshtesim
dėshirėn (do tė ishte shumė mė mirė pėr ta).
Kjo ėshtė edukata shpirtėrore, edukata e besimit,
kėnaqėsia me ndarjen e Allahut dhe tė tė Dėrguarit tė
Tij, tė mjaftuarit e Allahut, shpresa nė begatitė e
Allahut pa asnjė pėrfitim material. Kjo ėshtė edukata e
imanit tė vėrtetė, e cila ushqen zemrėn e besimtarit.
Pėrgatiti: Shaban Murati
6.7.2007
|