O ju qė besuat, vėrtet njė shumicė e
parisė fetare e ēifutėve dhe e tė krishterėve, nė mėnyrė
tė paligjshme, e hanė pasurinė e njerėzve dhe pengojnė
tė tjerėt nga rruga e Allahut. Ata tė cilėt e ruajnė
arin e argjendin e nuk e japin pėr rrugėn e Allahut,
lajmėroji pėr njė dėnim tė dhimbshėm.
Atė ditė kur ajo (pasuri e deponuar)
fėrgohet nė prushin e xhehenemit, e me tė (ashtu zharavė)
lyhen ballėt, anėt dhe shpinat e tyre. (do t'u thuhet):
'Kjo ėshtė ajo qė e depozituat pėr veten tuaj, pra
shijoni atė qė e depozitonit!'"
Ahbarėt tė cilėt janė pėrmendur nė kėtė ajet dhe nė
ajetet e tjera, janė dijetarėt e ēifutėve, ndėrsa
Ruhban janė adhuruesit e krishterė.
Sufjan b. Unejne ka thėnė: "Kush prishet prej
dijetarėve tanė ka ngjashmėri me ēifutėt, ndėrsa kush
prishet prej adhuruesve tė kėtij umeti, kanė ngjashmėri
me tė krishterėt.
Siē ka thėnė i dėrguari i Allahut nė hadithin e tij tė
vėrtetė: Do tė shkoni pas traditave tė atyre qė kanė
qenė para jush hap pas hapi." I thanė: "Ēifutėt dhe tė
krishterėt?" Tha: "E kush atėherė?.
Ajo qė ėshtė me rėndėsi nė kėtė ajet ėshtė fakti se
Allahu na tėrheq vėrejtjen qė t'u pėrngjasojmė fjalėve
dhe punėve tė tyre. Pėr kėtė Allahu ka thėnė: "O ju
qė besuat, vėrtet njė shumicė e parisė fetare e ēifutėve
dhe e tė krishterėve, nė mėnyrė tė paligjshme, e hanė
pasurinė e njerėzve dhe pengojnė tė tjerėt nga rruga e
Allahut." Ata e hanė dynjanė nė emėr tė fesė, nė
emėr tė pozitės sė tyre tek njerėzit. Po ashtu pengojnė
nga rruga e Allahut. Me ngrėnien e pasurisė sė tyre i
pengojnė njerėzit nė pasimin e sė vėrtetės dhe para tyre
qė nuk dinė paraqiten se ata janė tė cilėt i thėrrasin
dhe i udhėzojnė njerėzit nė rrugėn e drejtė.
Fjala mė e afėrt dhe mė e vėrtetė rreth komentimit tė
fjalės sė Allahut: "Ata tė cilėt e ruajnė arin e
argjendin..." ėshtė pėr qėllim ruajtja e argjendit
dhe arit dhe mosdhėnia e zekatit tė tyre. Ibnu Kethiri,
nė komentimin e kėtij ajeti, thotė se me fjalėn
jeknizun (e ruajnė) ėshtė pėr qėllim pasuria e cila
nuk jepet prej saj zeqati. Tė kėtij mendimi kanė qenė
Ibnu Umeri, Umer b. Hatabi, Ebu Hurejre, Xhabiri, Ikreme
dhe tė tjerėt.
Rreth kėtij ajeti ka edhe fjalė dhe komentime tė tjera.
Prej komentimeve ėshtė edhe se ky ajet ėshtė i deroguar
me ajetin: Merr prej pasurisė
sė tyre (tė atyre qė pranuan gabimin) lėmoshė qė t'i
pastrosh me tė dhe t'u shtosh (tė mirat) dhe
njėkohėsisht lutu pėr ta, se lutja jote ėshtė qetėsim
pėr ta. Allahu dėgjon dhe sheh. Teube 103.
Ibnu Haxheri ka thėnė nė librin e tij "Fethul Bari":
"Ka thėnė Ibnu Abdul Berri, kanė ardhur transmetime nga
Ebu Dherri se ai ka thėnė se ēdo pasuri e cila ruhet
jashtė nevojave familjare hyn nė ajetin: 'Ata tė
cilėt e ruajnė arin e argjendin... '. Nė kėtė ėshtė
njė kėrcėnim pėr ata qė e deponojnė pasurinė jashtė
nevojave tė tyre tė domosdoshme".
Mirėpo tė gjithė shokėt e tė dėrguarit dhe ata qė kanė
ardhur pas tyre prej dijetarėve, e kanė kundėrshtuar
kėtė mendim tė Ebu Dherrit dhe kanė thėnė se ajeti ka
pėr qėllim ata qė nuk e japin zeqatin nga pasuria e
tyre.
Disa dijetarė kanė thėnė se ky ajet ėshtė i veēantė
vetėm pėr ithtarėt e librit (ēifutėt dhe tė krishterėt)
ku Allahu ka bashkuar kėtė me fjalėt: "O ju qė
besuat, vėrtet njė shumicė e parisė fetare e ēifutėve
dhe e tė krishterėve...". Gjithashtu hadithet tė
vėrteta kanė ardhur nė kėrcėnimin e atyre tė cilėt e
ruajnė arin dhe argjendin dhe nuk e japin zeqatin e
tyre. I dėrguari i Allahut thotė: Nuk ka ndonjė qė
posedon ar apo argjend dhe nuk e jep zeqatin e tyre,
Ditėn e Gjykimit i vendoset atij njė pllakė me tė cilėn
do tė digjet nė zjarr tė xhehenemit. Me tė do t'i digjen
brinjėt e tij, fytyra dhe shpina e tij. Ēdoherė qė
ftohet i kthehet prapė. Kjo nė ditėn kur do tė jetė sa
pesėdhjetė mijė vjet, gjersa tė gjykohet mes robėrve tė
Tij dhe ta shohin rrugėn e tyre nė xhenet apo nė
xhehenem. Ndonjė qė posedon deve dhe nuk e jep zeqatin e
tyre, nė Ditėn e Gjykimit do tė shtrihet nė njė shtrat
dhe pranė tij do tė kalojnė deve qė do t'i mėshojnė me
kėmbėt e tyre dhe do ta kafshojnė me gojėt e tyre.
Ēdoherė qė kalon e fundit nga ai kthehet e para. Nė
ditėn kur do tė jetė sa pesėdhjetė mijė vjet, gjersa tė
gjykojė Allahu mes robėrve. Dhe e sheh rrugėn e tij nė
xhenet apo nė xhehenem. Ai qė posedon lopė apo dele dhe
nuk e jep zeqatin e atyre, nė Ditėn e Gjykimit do tė
shtrihet nė njė shtrat ku nuk do tė kalojė kafshė me
brirė apo pa brirė e as ndonjė me veshė tė shpuar, pa e
gjuajtur me brirėt e tyre e pa e shkelur me thundrat e
tyre. Ēdoherė qė kalon i fundit nga ai kthehet i pari.
Nė ditėn kur do tė jetė njė ditė sa pesėdhjetė mijė
vjet, gjersa tė gjykojė Allahu mes robėrve dhe ta shohė
rrugėn e tij nė xhenet apo nė xhehenem." Transmeton
Muslimi.
Kėto ajete, sė pari, tregojnė gjendjen e shumicės prej
dijetarėve tė krishterė dhe ēifutė, pastaj tregojnė se
si ata e ruajnė pasurinė, arin dhe argjendin, dhe nuk e
shpenzojnė nė rrugėn e Allahut. Pastaj tregon pėr
dėnimin e tyre nė Ditėn e Gjykimit. Allahu thotė:
"Atė ditė kur ajo (pasuri e deponuar) fėrgohet nė
prushin e xhehenemit, e me tė (ashtu zharavė) lyhen
ballėt, anėt dhe shpinat e tyre. (do t'u thuhet): 'Kjo
ėshtė ajo qė e depozituat pėr veten tuaj, pra shijoni
atė qė e depozitonit!'".
Pėrgatiti:
Shaban Murati
08.04.2007